/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Kombineret Video & DVD
Fra : niss45
Vist : 455 gange
100 point
Dato : 09-02-04 18:24

Har nogen erfaring med en kombineret video og dvd afspiller , hvordan er kvaliteten i forhold til hvis de var adskilte, og kører hver for sig.
Niss

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 110 point
Dato : 09-02-04 18:43

Jeg har en kombi Dantax, købt i Metro for omkring 2000 kr, jeg har haft den i knap et år, og den virker upåklageligt,, alle funktioner er der, som f.eks. Long Play og Stereo og jeg skal komme efter dig, endvidere kan delene køre uafhængigt ude nproblemer, så du kan se DVD og optage Video samtidig, eller optage den DVD du er ved at se.

Alt i alt har jeg været yderst tilfreds med mit køb

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 09-02-04 18:49

Hey, Panasonics modeller er helt kanon, Der er ingen grund til at købe 2 seperate afspillere. Det kan ikke betale sig at købe div. lavpris modeller da der ikke er nogen forskel på prisen, kun kvaliteten !!! Min mening

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-02-04 18:52

Hvis der ikke er nogen forskel på prisen... Hvordan definerer du så hvad der er lavpris modeller??

Jeg skal ikke være ambassadør for at købe dyrt eller billigt, man bør vel købe efter temperament og tegnebog, samt behov.

Jeg har valgt at købe billigt ud fra den overbevisning, at de fleste af maskinerne indeholder de samme komponenter, og den eneste forskel er hvilket navn der bliver dasket på forsiden for enden af samlebåndet

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 09-02-04 18:55

Hej Niss

Min kæreste vandt for ca. 2½ år siden en kombi video/DVD. Og som BP siger, så kørte den upåklageligt de første 5-6 mdr... så gik DVD'en i stykker og ved en gevinst er det lidt småt med reklamationsretten!!!

Så i dag har vi en kombi Video/DVD, hvor kun videoen virker (vi bruger sjældent video og har derfor ikke gidet købe en ny). Og jeg synes du skal overveje det meget inden du køber en kombi, for hvis een af dem går i stykker efter reklamationsretten så står du med en produkt der virker halvt eller slet ikke.

Vi har i dag en rigtig rigtig god Panasonic DVD som denne: http://ibmega.com/index.asp?pc=dvd-s55s

Købt på tilbud i Merlin for ca. 1000 kr. (Fåes også i samme design som DVD-optager for 3.500,-)
Der findes også en video i samme design og reckbredde til ca. 1200,-

Så for små 2500kr kan du få en DVD afspiller og en Video i god kvalitet... dette kan også gøres billigere selvfølgelig... for omkring 1300kr vil jeg tro, med de priser hhv. videoer og DVD'er er nede i i dag.

Men jeg vil fraråde dig at købe en kombi!

Mvh Chamira

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 10-02-04 11:15

Tak for svaret Better_Performance. Takker for et hurtigt svar , nu er det ikke til mig selv med en ven og giver svaret videre, både dit svar og de andre som gav deres mening til kende ..
Niss