/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
post nummer og by i asp
Fra : _bertus_
Vist : 621 gange
51 point
Dato : 09-02-04 16:31

jeg prøver at lave en side der ligesom krak.dk når man har skrevet post nummer finder den selv ud af byen, jeg har databasen men kan ikke helt få min side til at fungere en der kan hjælpe mig??

koden er her

<%
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("post.mdb")
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN
SQL = "SELECT Bynavn FROM Post where Postnr = '" & request("post1") & "'"
Set RS = myconn.Execute(SQL)
%>

<form method="POST" action="post.asp">
<b>Postnummer</b>
<input name="post1" type="text" size="20">
<b>BY</b>
<input name="By" type="text" size="20" value="<%=rs("Bynavn")%>"><br>
<input type="submit" name="send" value="send" width="100">
</FORM>

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 09-02-04 17:00
Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 61 point
Dato : 09-02-04 17:36

Det er nemmere og hurtigere at lave det med javascriptet i ovenstående ekesempel.

Tryk på dette link for at hente js filen : http://www.morch.dk/s2all/postnr.htm

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 09-02-04 17:57

Hej bertus
Jeg er da ingen haj til asp, men skal det ikke stå
SQL = "SELECT Bynavn FROM Post where Postnr = '" & <b>request.form("post1")</b> & "'"

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 09-02-04 17:58

ops glem <b>request.form("post1")</b>
skal stå:
SQL = "SELECT Bynavn FROM Post where Postnr = '" & request.form("post1") & "'"

Godkendelse af svar
Fra : _bertus_

Dato : 09-02-04 18:21

Tak for svaret smorch. endnu bedre end det jeg ville lave