/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ang. Zink tag ca. 200m2 - 3 spørgsmål...
Fra : Odense
Vist : 3879 gange
50 point
Dato : 09-02-04 16:16

Hej
Er det "dumt" at få lavet et nyt Zink tag når det er koldt? (tænker på at varme/kulde - zink udvider sig og sammentrækker sig) eller er det noget man laver hele året ?

Det Zink som VVS giver pris på, er det altid det samme Zink kvalitet de bruger !? (eller kan der snydes med kvaliteten ?)

Er der noget man ellers skal passe på når man får priser på det ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-04 17:19

Man kan saktens lave det hele året Jeg mener kvaliteten er den samme Jeg har en ny bygning med omkring 30 kvadratmeter tag jeg inhentede tilbud hos 3 forskellige håndværkere taget knækker 6 gange og udover en forskel på et par tusinde var det hulens dyrt at få lavet de snakkede om ca 50 tusinde så vi fik det lavet i tagpap istedet det blev omkring 9 tusinde alt incl mvh Sune

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-04 18:23

Sving ind forbi http://www.interprofiles.dk/ (det gamle Inter Profile A/S Ebeltoft), det holder bedre end zink
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 09-02-04 18:36

klart at zink er dyrere .... holder jo meget længere
og er meget pænere end tagpap

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-04 19:38

Gasmand det kan diskuteres ihvertilfælde på den bygning jeg har fået lavet Meen jeg kan jo få nyt tag 9 gange med pap til samme pris

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 09-02-04 20:14

9 gange 9000 ???? er da vist mere end ca 50.000

og ja .. bygningen skal jo også passe til det
derfor lægger man jo heller ikke tagpap på et hus der skal se godt ud

Et hus med zink ser meget pænere ud ... kan vist ikke diskuteres

og selvfølgelig kan der også snydes med et zinktag
der findes forskellige pladetykkelser
så husk at få pladetykkelse oplyst på de forskellige tilbud

men ellers kan zinktage lægges hele året

Accepteret svar
Fra : katana45

Modtaget 50 point
Dato : 23-02-04 09:00

Du kan osse købe pladerne færdig fabrikeret men det kommer an på hvor meget man selv kan lave en zink plade på 2meter koster ca 200 kr i indkøb men det er lønnen der spiller ind da der skal lægges en del timer i at lave det men så har du osse verdens smukkeste tag. hilsen blikkenslageren

Godkendelse af svar
Fra : Odense

Dato : 19-03-04 17:14

Tak for svaret katana45.

Kommentar
Fra : katana45

Dato : 20-03-04 11:59

Hej takker her er osse lidt at gå ud fra priserne er taget ud fra landsplan Gennemsnittet.

Blikprisen

Halvrunde tagrender leveret og monteret.

Zink Materialepris nr 11" med rendejern-endebund og tudstykke = 100kr pr lbm
Arbejdsløn med moms = 330kr pr lbm
Samlet pris med moms = 430kr pr m2

Kobber Materialepris nr 11" med rendejern-endebund og tudstykke = 280kr pr lbm
Arbejdsløn med moms = 500kr pr lbm
Samlet pris med moms = 780kr pr lbm

PVC Materialepris nr 11" med rendejern-endebund og tudstykke = 100kr pr lbm
Arbejdsløn med moms = 200kr pr lbm
Samlet pris med moms = 300kr pr lbm

Nedløbsrør leveret og monteret.

Zink Materialepris Nedløbsrør i Ø 75mm = 60kr pr lbm
Arbejdsløn med moms = 140kr pr lbm
Samlet pris med moms = 200kr pr lbm

Kobber Materialepris Nedløbsrør i Ø 75mm = 100kr pr lbm
Arbejdsløn med moms = 270kr pr lbm
Samlet pris med moms = 370kr pr lbm

PVC Materialepris Nedløbsrør i Ø 75mm = 45kr pr lbm
Arbejdsløn med moms = 45kr pr lbm
Samlet pris med moms = 90kr pr lbm

Disse priser er vejledende og med materialer samt løn.
hilsen katana 45