/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
indstalation
Fra : trytter
Vist : 568 gange
20 point
Dato : 09-02-04 12:42

hey hva så jeg har bestilt bredbånd og så vil jeg selv sætte det op er der noget man skal være opmærksom på og er det let nok at sidde det op......

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-04 12:45

Det kommer jo lidt an på hvem du har som udbyder. Jeg har selv CyberCity og det er ikke noget problem - se http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/goer_det_selv/
De fleste har info på deres hjemmeside om "How to do", så du må ind og kigge
Søren

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-02-04 12:48

Nu ved jeg jo ikke hvor du har bestilt det henne.

Jeg bestilte "Gør det selv" løsningen hos Cybercity, og i løbet af 5 minutter var jeg online.

Det du skal være opmærksom på er, at det telefonstik du bruger til routeren er det eneste telefonstik der fungerer efter installationen, så hvis du har mere end et telefonapparat får du et problem der.

Jeg har "omgået" problemet ved at købe en trådløs telefon med et par ekstra håndst, således at jeg har basen i samme rum so mmin router, og så ekstra håndsæt med lader i de andre rum, på denne måde kan man stadig have telefoner over det hele.

Telefonen jeg købte var en Philips MED 2 ekstra håndsæt (dvs. 3 telefoner ialt) for 1000 kr. hos El giganten

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-02-04 13:18

Nemlig!
Det medfølgende hermafruditstik er specielt indrettet, så det SKAL sidde først i din telefon installation, fordi signalet ude fra gaden SKAL ind og vende i dit skillefilter, som sker over det samme kabel, hvor det ene trådparføre signalet til skillefiltret og det andet føre signalet tilbage til hun stiksiden.
Har du flere stik i din bolig, så skal de kobles fra, således at der kun er et stik der får signal fra gaden, deandre stik skal føres til hunsiden på dette specielle stik.
Herefter skulle det meget gerne virke uden problemer!

OBS! Hvis du får strømsvigt, så dit bredbåndsmodem slukker, så virker dine telefoner ikke, da der ikke er noget strøm til skillefiltret.
Som midlertidig løsning kan du sætte telefonen direkte til gadestikket. - Det erfarrede jeg under den store strømafbrydelse her i efteråret!
Husk at flytte det tilbage igen, når der kommer strøm på!

Accepteret svar
Fra : ib2650

Modtaget 20 point
Dato : 09-02-04 17:08

hejsa dette er ment som en lille spøg

da jeg fik bredbånd satte jeg bare stik i væggen derudaf kom der hold nu fast 10mb op 10mb ned altså lysledferkabel

dette er efter min mening den letteste måde samtidig også en billig metode betaler for 24 timers trafik 160. + moms ialt 200,00 pr,. måned
min spøg var jo at ikke alle kan få dette system

hilsen ib

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 09-02-04 20:47

jeg har bestil hos tdc

Godkendelse af svar
Fra : trytter

Dato : 29-02-04 22:06

Tak for svaret ib2650.