/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Et godt dansk ord for threads?
Fra : AtoZ
Vist : 408 gange
75 point
Dato : 09-02-04 01:31

Jeg savner et godt dansk ord for betegnelsen threads, som sædvanligvis bruges i forums... Nogen forslag?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-02-04 01:32

Tråd ???

Mange gange er en direkte oversættelse det nemmeste

Kommentar
Fra : AtoZ

Dato : 09-02-04 01:36

Better_ydelse....

Næh... det var for let sluppet.. prøv igen! Der må være et genialt ord for det.... jeg kan bare ikke finde på det.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 09-02-04 01:39

der er ikke andre end tråde.. Du kalder jo heller ikke en "car" for en "cykle", vel?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-02-04 01:40

Hmm, man kan selvfølgelig godt finde på noget smart, men hvorfor opfinde den dybe tallerken en gang til, de fleste danske fora benytter udtrykket tråd.

Det åbner også mulighed for at forummet kan have sin egen "Røde tråd"

Ellers kan du kigge på strukturen i de threads forummet indeholder, og måske kalde dem for træer, spind, linier.

Er det et konkret forum, og hvad er temaet så kan det være det giver en ledeTRÅD til hvad det skal hedde

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-02-04 01:41

Her på kandu.dk bruges ikke threads men "tråd" som Better_Performance skriver.
Nåh jeg vil i seng nu og forlader denne tråd igen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 09-02-04 08:13

Hvis ikke tråde så indlæg ??

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-04 10:30

Tjahhh, det kan jo også betyde "gevind", men det passer jo nok ikke liiige i dette sammenhæng
og dog... rundt og rundt indtil man når målet

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 75 point
Dato : 09-02-04 10:32

Ikke ALT kan oversættes fra engelsk til dansk, tag som eksempel...
What did the Hurricane say to the Coconut tree?
Hang on to your nuts this is not an ordinary blowjob!
Ta' den....

Godkendelse af svar
Fra : AtoZ

Dato : 09-02-04 22:49

Tak for svaret CLAN. Det havde måske ikke meget med threads at gøre, men det fik mig til at grine højlydt. I øvrigt tror jeg at jeg vil kalde threads for emner og de enkelte indlæg i en thread for svar, giver det ikke mening, når det nu skal være på dansk?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-04 10:37

Takker for points... og humor
Søren