/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Håndbremser på peugeot 406
Fra : jacaal
Vist : 4190 gange
20 point
Dato : 08-02-04 15:08

Jeg har skiftet bageste bremser på bilen men kan ikke få strammet håndbremsen
hvor f" sider bremsekabel strammeren henne, bilen er en peugeot 406 stv.
fra 1998.

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 30 point
Dato : 08-02-04 15:17

Er det det originale bremsekabel, der nu er monteret ?

Kommentar
Fra : jacaal

Dato : 08-02-04 15:32

Ja det går jeg udfra da de ikke er skiftet de kørte fint da de blev renset og smurt ved alle sammen koblinger.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-02-04 17:26

Er kablet ikke hoppet ud af holderen et sted så for når du sætter nye bremser i så skulle afstanden da ellers blive kortere mvh sune

Godkendelse af svar
Fra : jacaal

Dato : 08-02-04 17:53

Tak for svaret Guild.

Kommentar
Fra : jacaal

Dato : 10-02-04 21:38

Hej guild og sunowich

jeg kan nu oplyse at jeg af anden vej har fundet løsningen
netop på en peugeot 406 stv. gælder det at kabel strammeren
sidder bag en beskyttelses plade under bunden på
bilen i mellem rummet mellem bagbroen og benzintanken der findes
en fordeler plade hvor strammeren sidder og skal spændes med en 10'er
gaffel nøgle.