/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Hvorfor
Fra : jmille
Vist : 720 gange
100 point
Dato : 08-02-04 13:32

Jeg undres over hvorfor folk stopper med at skrive.
Jeg skriver med mange men lige pludselig stopper det.
Jeg føre lange samtaler på den måde, men når der så kommer modstand fra min side eller hvis jeg siger min mening så står folk af hvorfor nu det.
Jeg ved godt at der er mange der er konflikt sky men der for kan man vel godt sige fra især når det er på skrift, jeg kender ikke dem jeg skriver med personlig så der er jo intet at tabe.
Når jeg søger efter mennesker at skrive ja mødes med er det fordi jeg savner nogle at få noget modstand fra og give noget igen men det holder ikke, selv om der bliver skrevet i starten af de skriv at det vil man gerne, men når så det kommer står de af hvorfor???

Har I der ude de samme oplevelser eller er det kun mig der ser/oplever dette.

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 08-02-04 13:42

Hej,

Du er ikke den eneste.....årsagen tror jeg skal findes i at folk ofte ikke er specielt tålmodige. Om når de har fået givet deres mening til kende ja så minster de interessen. Personligt har jeg det lidt på sammen måde det at skrive sammen i lange tid er selvfølgelig Ok men jeg vil nu hellerer mødes og tale om tingene.

Kommentar
Fra : dagmar

Dato : 08-02-04 13:51

Hejsa

Nej, du er bestemt ikke den eneste, der oplever, at folk pludselig stopper kontakten. Eller at mennesker man troede stod en nær trækker sig. - For mig er begge dele sket jævnligt gennem det meste af mit lig. - Til tider har det været noget af et chock. - På den anden side er det jo personens eget valg, som jeg må respektere.

Jeg oplever, at det hænger sammen med at vi udvikler os forskelligt, og ikke alle har lige stor tolerance for at andre selv vælger den vej de ønsker at gå (mig selv).

På den anden side er det mit liv, og jeg vælger selv hvordan jeg vil leve. Naturligvis tager jeg ansvaret for hvad jeg gør og siger. Ligesom jeg forventer at andre også gør det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-02-04 13:54

Hej jmille.

Har du ikke tænkt på at hvis man skriver sammen med fremmede, her, i nyhedsgrupper eller på anden måde hvor man ikke behøver at vide hvem der egentlig sidder der bag tastaturet så er man fri og helt uforpligtet, men hvis du træder en anelse over tærsklen og begynder at stille krav så sker der en reaktion fordi det begynder at blive forpligtigende. Du vil have dem til at give dig noget og det er de ikke parate til.
På denne måde kan man "lyve" lidt uden at det behøver, at blive opdaget og skulle man falde i og røbe sig for meget så skynder man sig at luke ned og lave noget andet.
Jeg værner også om min anonymitet her på Kandu ikke fordi jeg behøver det, men mere fordi jeg vil ikke fortælle hvem jeg er når de andre ikke fortæller hvem de er, og sådan er det også med personlige følelsesbetonede ting, man vil ike røbe sig, Det er ikke alle der har det sådan, men prøv engang og seom du kan indleve dig i det der sker og forstå det.
Find virkelige kontakter hvis du har behov for at vise følelser og behov for at sammenligne dine egne med andres.

Held og lykke med alting
Bjarne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-04 13:58

Hej jmille... 'det er der da ikke noget spirituelt i - jeg vil kalde det smalltalk

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-02-04 14:13

Hej jmille.

Nej du er ikke den eneste. Nu ved jeg ikke om du taler om nære venner eller peferiske venner, men i princippet vel det samme.
Man kan skrive intens i en periode og når man opdager man "går i ring" glider man fra hinanden.
En altovervejende grund til forsat at have en kontakt er, at man har fælles interesser, oplevelser eller andet der binder hinanden ellers vil en kontakt langsomt glide fra hinanden.

Du møder eks. en gammel skolekammerat som du ikke har set i 20 år, det fælles man har er skoletiden, og når emnet er blevet godt og grundigt vendt og drejet, finder man ud af, at der ellers intet er man har tilfældes og sådan en kontakt kan man ikke opretholde.

Man stifter familie, får nye venner evt. børn, flytter hvert til sidst og kontakten forsvinder.

Det kan også være ord man har sagt som den anden har misforstået, og er kontakten yderlig vil denne også stoppe.
Ja selv familie kan man komme ud for at man ikke har set i mange år, og har måske kun fælles aner at tale om, men også her manger nogle eller flere fælles oplevelser for at sådan en kontakt kan opretholdes.

Nej, du er bestemt ikke den eneste med sådanne oplevelser, det tror jeg vi alle har eller har haft.

Men ellers må du have held og lykke fremover.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : jmille

Dato : 08-02-04 16:49

Tak for de komentare der er kommet hid, dejlig at læse at vi er mange der har samme oplevelse.
Men nu er det ikke her jeg skriver om problemet, det er faktisk i et lukket rum hvor vi er ganske anonyme, og dog åbne om man så kan sige, stilles der krav står folk af desværre, for jeg har fået meget fra dem jeg har skrevet med gennem tiden.
Jeg møder da også nogle af dem ind i mellem.

men endnu en gang tak til jeg der har svaret her på.

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 09-02-04 07:01

hej jmille
det er jo sådan, at når folk mister en kær, bliver de pludselig meget spirituel anlagt, de render fra det ene mystiske univers til det andet, fra det ene medie til det andet, når de så har fået de svar "de" havde behov for, kan interessen ligge på et meget lille sted og skal eller vil man opretholde interessen skal man virkelig diske nogle gode aha oplevelser og det kan være lidt af et problem, da det er svært for modparten at forstå.

Kommentar
Fra : jmille

Dato : 12-02-04 06:51

Kære NSL.
Jeg tror ikke at jeg har skrevet at det jeg skriver om har noget med åndelighed at gøre, alt det du skriver om her ved jeg alt for godt selv.
Så jeg mener bestemt at du har misforstået mit spørgsmål helt.
Det jeg spørger om er HVORFOR mennesker stopper med at skrive når de får modstand eller direkte svar, de fleste jeg skriver med har jeg jo end ikke mødt.
Lige som dig/jer der svare her på har jeg jo heller ikke den ringeste viden om hvordan I er som menneske vel.
Vi er jo meget anonyme her og dog skriver og svare vi her.
Jeg skriver og svare både i det her og andre forum og rent privat på mails og selv dem jeg svare på private maile kender jeg ikke privat.
Jeg MENER at når men ikke gidder kontakten mere så MELD lige ud, eks. du har givet mig hvad jeg har brug for tak for det, jeg stopper her ELLER dine svar kan jeg ikke bruge du er for direkte/forstår mig ikke så jeg slutter her.
Det er da mere høfligt at skrive at man stopper end bare at stoppe.
Men mon der i det hele taget er nogle der forstår det, JA det er spørgsmålet.
God morgen fra
Jonna

Accepteret svar
Fra : nsl

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-04 18:24

Jamen jeg vil da gerne skrive om det spirituelle, det er en del af min hverdag om et par måneder skal jeg starte en cirkel så det glæder jeg mig til
mvh nsl
ps jeg gav bare et bud på hvorfor folk stopper, men du kendte det jo selv, nej jeg misforstod ikke noget

Godkendelse af svar
Fra : jmille

Dato : 13-02-04 07:45

Tak for svaret nsl.