/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
EDB underviser
Fra : Hausbaer
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 08-02-04 08:59

Hvad skal der til fr at kunde undervise folk i brug af computer?? som f.eks. PC kørekort og andre emner.

Er der nogen der erfaring med dette??

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 08-02-04 09:38

Nu skriver du jo ikke hvor du vil undervise.!!!

Men en h..... viden, men dog alt efter hvem du vil undervise.
At undervise i EDB er et stort område og dækker derfor meget (intallering, netværk, hjemmesider, fotobehandling osv. listen er lang, for ikke at glemme sikkerhed)
Et pc-kørekort er ikke nødvendigvis et must, da et pc-kørekort erhvervet i 1991, måske ikke er så brugbart mere, men det åbner dog døre.

Men har du selv en ide om hvor du vil undervise så er det jo en kontakt der skal til, det koster ikke at spørge....

2243 // claus

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 08-02-04 09:45

Hej

Det glemte jeg at skrive. hehe. Jeg bor selv i Struer og kunne da godt tænke mig at undervise i det område. Kører gerne efter det hvis det skulle være lidt længere væk. Dog højst en 80 km.

Det er nok mest brugen af software jeg kunne tænke mig at undervise i. Som f.eks. office pakken osv.

Mvh
Henrik

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 08-02-04 10:37

@hausbaer
så skal du kontakte AOF, LOF eller FOF. Her er der vist muligheder til at få en aftale til at undervise på aftenskole e.l.
Du kan ligeledes tilbyde din hjælp til små eller mellemstore virksomheder, men så skal du have et meget god viden omkring alt det, du vil undervise. Så skal du også heller være moms-registreret.
mvh
Ulrich

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-02-04 10:49

Det kræver også et studium i pædagogik.
At kunne sit fag er ikke det samme som evnen
til at lære andre.

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 08-02-04 11:48

Hej!

Jeg har undervist i PC-kørekort på alle niveauer. Jeg havde ingen forkundskaber andet end at jeg har en meget bred og omfattende selvlært viden. D.v.s.... M.h.t. viden: En tommelfingerregel er, at du bør være mindst ét niveau højere end dem, du underviser. Underviser du i grunlæggende niveau, skal du mindst ligge på videregående... Ja, pædagogik skal der også til. Det er noget, man skal have i sig. Jeg tror det er svært at lære. Frem for alt skal du have MEGET tålmodighed!!!!!!!!!! Du sidder med flere, som hader den "dumme computer", er bange for den eller er tvunget ud i at blive undervist.
Men ført og fremmest skal du jo overbevise en skole/kursuscenter om, at du kan. Har du hverken beviser eller erfaring, så skal du nok ikke sætte næsen op efter for meget. Der er - så vidt jeg ved - mange om buddet. Men vo intet vover, intet vinder...

Ulle

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-04 13:02
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 13:01

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 19-07-04 07:43

Tak for svaret molokyle.