/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Script til at finde ud af, om der er @ o~
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 819 gange
20 point
Dato : 07-02-04 22:17

Er der nogen, der har et script, der kan se, om der er sat . og @
i e-mailadressen, eller hvor man kan finde sådan et script???

Det skal sættes ind i scriptet

Kode
<form action="e-mail.php" method="post">
<br/>
E-mail:
<br/>
<input size="69" maxlength="2700" name="email" >
<p><input type="submit" value="Send">
<input type="reset" value="Nulstil"> </p>
</form>

Kommentar
Fra : cdndk

Dato : 07-02-04 22:36

Her kan du finde forslag til e-mail validering.

http://www.html.dk/scripts/javascript/00019/

Den checker blandt andet for manglende @ - men ikke for manglende punktum. Der er dog en medfølgende artikel, så du selv kan arbejde videre med at tilpasse scriptet

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 07-02-04 23:01

Jeg kan ikke finde ud af at sætte den sammen med den anden...
Kan du hjælpe med det???

Hvis du vil se mere af kilde-koden, er den fra http://jul2.1go.dk/ny-side.htm

Accepteret svar
Fra : cdndk

Modtaget 30 point
Dato : 07-02-04 23:35

Jeg har klippet/klistret lidt i din kode.

Som nævnt validerer den ikke for manglende punktum:

<html>
<head>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Vil du gerne have, at der bliver lavet en til dig?</title>
<!-- Minus AutoDato -->
</head>
<body bgcolor="#6dc7b5">

<script type="text/javascript">
<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.html.dk -->
<!-- Start

function validering()
{
error = 0;

placering=0;
tekst=(document.forms[0].email.value).toLowerCase();
placering=tekst.indexOf("@");
if(tekst ==""){
alert ("Der skal stå en e-post adresse i tekst feltet");
error = 1;
}
else{
tegn=tekst.indexOf(" ");
if(tegn!=-1){
alert ("Der må ikke være mellemrum i adressen");
error = 1;
}
else{
if (tekst.indexOf("æ")!=-1 || tekst.indexOf("ø")!=-1 || tekst.indexOf("å")!=-1 ||
tekst.indexOf("Æ")!=-1 || tekst.indexOf("Ø")!=-1 || tekst.indexOf("Å")!=-1 ||
tekst.indexOf(";")!=-1 || tekst.indexOf(",")!=-1){
alert ("Der er ulovlige tegn i adressen. Må ikke indeholde: æ ø å Æ Ø Å , ;");
error = 1;
}
else{
if (placering<1 || tekst.length<=(placering+1)){
alert ("e-post adressen er forkert - forsøg igen");
error = 1;
}
if(error == 0)
document.forms[0].submit();
}

// Slut -->
</script>
<p align="center"><font color="#247b2b" size="6" face="Arial"><b>Vil du gerne have, at der bliver lavet s&aring;dan en side

til dig?</b></font></p>

<p align="center">Udfyld nedenst&aring;ende, hvis du gerne vil have s&aring;dan en side til dig:</p>

<form action="e-mail.php" method="post" onsubmit="validering();return false;">

<br/>
Fornavn:
<br/>
<input size="69" maxlength="70" name="fornavn">

<br/>
Efternavn:
<br/>
<input size="69" maxlength="70" name="efternavn">

<br/>
Begivenhed:
<br/>
<input size="69" maxlength="2700" name="begivenhed" >

<br/>
Dato og klokkesl&aelig;t:
<br/>
<input size="69" maxlength="2700" name="tid" >

<br/>
E-mail:
<br/>
<input size="69" maxlength="2700" name="email" >

<br/>Kommetar (som fx
baggrundsfarve):
<br/><input size="69" maxlength="2700" name="kommentar"></p>
<p><input type="submit" value="Send">
<input type="reset" value="Nulstil"> </p>
</form>

<p>Hvis du gerne vil have, at der bliver lavet flere sider, s&aring; skal du bare udfylde siden her igen efter, at du har

trykket p&aring; send.</p>
<p>Hvis du ikke udfylder det hele er det ikke muligt at lave en side lignende denne til dig.<p>
<p>Hvis du vil have et billede ind som baggrund p&aring; din side, skal du skrive det i en mail til <A href="mailto:jul2@users.1go.dk?subject=Billede til side.&amp;body=Skriv den email-adresse, som du skrev den, da du udfyldte

det andet." >mig</a>

</body>
</html>

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 07-02-04 23:38

Tak for svaret cdndk...