/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Hvordan bliver man voksenunderviser
Fra : maria22
Vist : 646 gange
100 point
Dato : 07-02-04 19:00

Jeg vil gerne være voksenunderviser, og uddannelsen hedder vist nok voksenpædagogisk grunduddannelse. Er der nogle der kan fortælle mig hvor jeg kan læse det henne?
Jeg vil også høre om der er nogle der kan fortælle mig hvad kvotienten er?? Og hvad den er for almindelig folkeskolelærer uddannelsen??

Mange tak

Maria

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 19:07

En voksenpædagogisk grunduddannelse burde du kunne få på dit lokale VUC.
Jeg har sådan en og den er kun beregnet til at kunne give nogle pædagogiske færdigheder til nogen der i forvejen har en relevant uddannelse de kan undervise i, f. eks. på aftenskole.
Hvis du vil være rigtig voksenpædagog så hedder det så vidt jeg ved en rigtig pædagog uddannelse da alle de der uddannelser er blevet samlet (hvis det da ikke er ændret igen).
Mange forskellige institutioner kræver AVG (det hedder det) når deres ansatte skal undervise eller vejlede inden for håndværk eller lignende.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 11:20

Jeg er uddannet voksen pædagog fra VPC : Voksen Pædagogisk center. Det hedder rigtig nok VPG : VoksenPædagogisk Grunduddannelse. Der er flere indgangsvinkler til kurset alt efter temperament.

Læs her : http://www.acskive.dk/kurser/Kursuskatalog.asp?cmd=viskursus&termin=65&titelid=1508

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 11:22
Kommentar
Fra : maria22

Dato : 08-02-04 17:22

Er der nogle der kan fortælle mig hvad løningerne ligger på, hvis man er voksenunderviser???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 18:12

Tjae.. som frivillig social-medarbejder: 0 kr. pr.mdr.

Som aften underviser på FOF mellem 192.000 og 264.000 alt efter antal deltagere/kurser/timer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 18:12

Ps. pr.år ..selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 08-02-04 18:30

Så nogenlunde det samme som en almindelig folkeskolelærer...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 18:42

maria22 -> Ja, hvis du arbejder lige så meget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 08-02-04 18:56

ja dividerer man de 264.000kr med 12 måneder giver det 22000kr, det er faktisk 2000kr mindre end man får som folkeskolelærer....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 19:06

Det passer meget godt..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 19:10

maria22 -> Du skal huske på; som voksenunderviser åbner det nogle døre for, i det firma man evt. er ansat, at lave interne/externe kurser eller supervising. Dette er bedre betalt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 13:01

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>