/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Maxines familie i Minnesota
Fra : svendgiversen
Vist : 1526 gange
150 point
Dato : 07-02-04 09:46

Vi ved nu at Maxines morfar Nels Paul Frost sandsynligvis emigrerede som 8 årig i 1869,

sammen med far: Frost, Poul Poulsen Stilling: Tømrer Alder: 36
og mor: Frost, Ane Kirstine Stilling: Hustru Alder: 39
store bror: Frost, Poul Stilling: Barn Alder: 10
storesøster: Frost, Ane Kathrine Stilling: Barn Alder: 09
Nels Paul selv? : Frost, Niels Stilling: Barn Alder: 08
Og lillesøstre: Frost, Else Stilling: Barn Alder: 03
samt Frost, Kirstine Stilling: Barn Alder: 00 ¾

Alle Fra Hals med Bestemmelsessted: New York

Nels Paul blev gift med Anna Anderson,
born, November 15, 1863, Albert Lea, Minnesota, died, August 31, 1891, Albert Lea, Minnesota

Og de fik datteren Maxynes mor: Anna Elinor Frost,
born September 4, 1888, Albert Lea, Minnesota,.died, November 17, 1939, Waterloo, lowa.

Maxines mormor levede altså hele sit liv i Albert Lea, Minnesota,
men søger vi på Frost familier i Minnesota får vi overvejende oplysninger om
personer med de samme navne fra: Bancroft, Freeborn, Minnesota.

Hjælp os med at lokalisere den rigtige Frost families bosættelse i Minnesota,
udbredelse der, senere i nabostater som Iowa og Illinois.

Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-02-04 14:37

Her er lidt onkel Sigurd skrev om egnen hvor Frost familien levede i Minnesota:
Vanie er nevøen, hvis brev vi venter på.
"
Maxyne's mother is Anna Elinor. Maxyne always referred to her Mother as Ella.
Anna Elinor Frost was born in Albert Lea, Minnesota, according to Vanie' s pedigree
I am now going to copy from Mrs. Hans Peter Hansen's Obituary,
to answer your question about Anna Elinor's sisters and brothers if any.

I did check the Minnesota map and there is a town by the name, Freeborn, located in Freeborn, County.
Freeborn(Town) is located northeast of Albert Lea.
"
Så Freeborn er både et område og en by, noget der måske kan forklare forvirringen.
I Freeborn (County) er der ud over Freeborn (by) også byerne Bancroft og Albert Lea.
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-02-04 15:00

Anna Elinor eller Maxyne always referred to her Mother as Ella.????????
Hvilken navn er så det rigtige ????????
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-02-04 15:11

Er du 110% sikker på at Anna hed Anderson til efternavn??
eller er der her et alternativ NILS P. FROST Marriages: ANNA HANSON Family Marriage: 27 NOV 1886 , Freeborn, Minnesota Husband Age at Marriage: 25 Wife Age at Marriage: 23
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-02-04 15:33

Det er hvad jeg har:
7: Anna Anderson, born, November 15, 1863, Albert Lea, Minnesota, died, August 31, 1891, Albert Lea, Minnesota

Men alderen passer jo, og også på Nils P. Igen en dobbelt gænger? Eller??

Jeg tror jeg har en forklaring: Annas far er jo "14 Hans Anderson, Denmark"

I Danmark skiftede vi jo stadig navn i på det tidspunk, hvor Anna blev født,
altså Anna Hansson, I USA bevarede man sikkert efternavnet, altså Anna Anderson.

Således er Anna Hanson den samme som Anna Anderson, hvad mener I om den teori?
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-02-04 15:34

Hvis det er den rigtige er ANNA MARY HANSON Birth: 1863 Norcross, Grant, Minnesota Death: 24 JUL 1892 , data stemmer ikke men med fs. ved man aldrig.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-02-04 16:07

Glem ANNA MARY HANSON Birth: 1863 Norcross, Grant, Minnesota Death: 24 JUL 1892 , gift med OLE B. IVERSON uden relation til Frost Familien.

Således er Anna Hanson den samme som Anna Anderson, hvad mener I om den teori?
Kan evt. være rigtig???? der mangler beviser for dette.

Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-02-04 16:53

Det er jo det samme som 8 Peter Hansen, ham tror vi jo også hedder Hans Petersen
"
2 Hans Peter Hansen, Born, April 4,1883, the town is not available, Denmark.
4 His parents, Christan Hansen, Born April 3, 1851, in Orselvester,
8 Peter Hansen, no birthdate, Denmark.
"
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-02-04 19:48

Niels Frost gift men med Anna Hanson
NILS P. FROST Marriages: Spouse: ANNA HANSON Family
Marriage: 27 NOV 1886 , Freeborn, Minnesota
Husband Age at Marriage: 25 Wife Age at Marriage: 23
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-02-04 19:53

Anna Hanson 1863 til 1892 det tætteste du kommer på FS.
Senta

ANNA MARY HANSON Birth: 1863 Norcross, Grant, Minnesota Christening: Death: 24 JUL 1892

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-04 19:58

Ovenstående er måske lidt forældet, nu vi har nevøens nye oplysninger:
"
The three boys - Hans, August and Edward came to USA with Ellen [their mother] in 1890/91 when Hans was 8 years old. Christian came to USA first sometime earlier [before 1891].
August never married and died in western USA [poss. Wyoming] on unknown date. Edward married Bernice Hunemiller on sep.26,1912. They had no children. Christian and Ellen adopted a girl [ Mary, born:june 1,1889 in New York City] but only had three boys born to them.

Hans Peter Hansen married:
Elinor Anna Frost b:sep.4,1888 in Albert Lea, Mn. d:nov.17,1939 in Waterloo, Ia.
father: Nels Paul Frost b: jun.11,1861 in Hals, Denmark
d:sep.2,1940 in Albert Lea, Mn.
mother: Anna Hansen b; nov.17,1863 in Albert Lea, Mn.
[name shift?] d; aug.31,1891 in Albert Lea, Mn.

Nels P. Frosts parents: father: Paul Frost mother: ?
Paul Frost was born 1833/34 in Denmark d: ? in Mn.
Paul and family must have come to USA about 1869/70.
"
Second mail fra nevøen Vannie:
"
I talked to my mother, to Harriet and louis [Harriets daughter]. Christian was never a tailor. When they knew him he was a farmer in Minnisota and they thought he had been a farmer in Denmark but are not sure. He came to Albert lea, Mn. this was an area that most scandinavians settled in.
"
Mens vi venter på de utilgængelige Christian Hansens børn data i Danmark,
kan vi måske få Livet på prærien i Minnesota på plads?

De levede altså i Albert Lea, ikke i Freeborn, men begge ligger i Freeborn, County.
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-02-04 20:01

Der er ikke mere at henta på FS. end de data du allerede har fået.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-02-04 20:08

Der er hvis søgt efter den del aff amilien Frost, der er muligt at finde ,er hvis fundet på FS.mere og flere konkréte data skal der til fra USA., hvis resten af familien skal findes.
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-04 20:10

To sjæle en tanke,

>>ANNA MARY HANSON Birth: 1863 Norcross, Grant, Minnesota Christening: Death: 24 JUL 1892
afviger jo fra:
> mother: Anna Hansen b; nov.17,1863 in Albert Lea, Mn. d; aug.31,1891 in Albert Lea, Mn.
med over et år for dødsdatoens vedkommende? Men også fødestedet??
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-02-04 20:23

Det er stadig det tætteste med hensyn til Anna, data'er på de andre Frost børn det har været mulig at finde er i de andre ?
Senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 150 point
Dato : 23-02-04 20:47

Kopieret fra andet ?
Senta
Husk den datter Paul P. Frost Family Mother: Anne Christine Frost
Eliza <Frost> Female Birth: 21 NOV 1881 Bancroft, Freeborn, Minnesota
Parents: Father: Paul P. Frost Family Mother: Anne Christine Frost

Poul Frost Death: About 1900 Bancroft, Freeborn, Minnesota Marriage: About 1893 Lorena Andrea Olson or Damm Pedigree Birth: 26 MAR 1863

EMMA PAULINE FROST Birth: 06 DEC 1895 Bancroft, Freeborn, Minnesota
Parents: Father: Paul FROST Family Mother: Lorena Andrea Olson or Damm

LILLIAN MARIE FROST Birth: 18 MAR 1896 Bancroft, Freeborn, Minnesota
Parents: Father: Paul FROST Family Mother: Lorena Andrea Olson or Damm

ADENA ALVINA FROST Birth: 18 OCT 1898 Bancroft, Freeborn, Minnesota
Parents: Father: Paul FROST Family Mother: Lorena Andrea Olson or Damm

ANNIE P. FROST Marriages: PETER KNUTSEN Family Marriage: 08 JUN 1885 , Freeborn, Minnesota
Husband Age at Marriage: 27 Wife Age at Marriage: 26

Eliza <Frost> Female Birth: 21 NOV 1881 Bancroft, Freeborn, Minnesota
Parents: Father: Paul P. Frost Family Mother: Anne Christine Frost
EMMA PAULINE FROST Birth: 06 DEC 1895 Bancroft, Freeborn, Minnesota
Parents: Father: Paul FROST Family Mother: Lorena Andrea Olson or Damm

LILLIAN MARIE FROST Birth: 18 MAR 1896 Bancroft, Freeborn, Minnesota
Parents: Father: Paul FROST Family Mother: Lorena Andrea Olson or Damm

<Frost> Female Event(s): Birth: 03 JAN 1882 Bancroft, Freeborn, Minnesota
Parents: Father: J. C. Frost Family Mother: Jennie Frost

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-04 21:20

Måske skulle jeg poste dem alle til Vanie,
og bede ham og hans mor udelukke alle ikke Frost-Hansen relaterede?
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-02-04 21:27

Det vil være en god ide, så kan de selv sortere, hvem de tror er de rigtige, samtidig har Vanie lidt materiale at søge ud fra , hvis han tager til mormoners arkiv i den by han bor i.
ovenstående materiale må også være gældende for Frost familien.

Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-02-04 22:12

Er du sikker på Anna Frost er født i Minnesota? hvis ikke er der en mulighed her.
senta
ANNA ANKERSTJERNE FROST
Christening: 30 DEC 1885 Danske Evangelisk Lutherske Bethlehems Menighed, Harlan, Shelby, Iowa
Father: RASMUS FROST Family Mother:

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-02-04 18:11

Det er jeg næsten sikker på:
>Anna Elinor Frost, born September 4, 1888, Albert Lea, Minnesota,

Vanie har fået hele listen for benyttels af udelukkelses metoden?
Han skal selvfølgelig have hjælp af sin mor/mostre.
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-03-04 17:16

Hvad med Maxyne og familien i USA. er alt søgning indstillet eller hvad ??
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-04 18:49

Nej ikke helt,
vi venter jo stadig på at nevøen skal komme med noget brugbart.

Selv har jeg meget andet her i marts, både privat og på arbejde.
(til april trapper jeg ned til en 4 dags arbejdsuge, så får vi se).
Men i sommerhalvåret holder vi lav profi; både min kone og jeg spiller golf.

Får jeg ikke nye informationer fra Vanie, må jeg meddele onkel Sigurd
at opgaven er håbløs, med de eksisterende oplysninger og support.
(noget jeg nødigt gør, derfor udskyder jeg det nok længere end jeg burde)
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-03-04 21:21

"Vanie, nevøen skal komme med noget brugbart."

Jeg tror ikke Vanie kommer med andet materiale end det der er på nuværende tidspunkt, hvis der er mere om anerne fra Danmark og USA,tror jeg han beholder det for sig selv, bare sådan en lille strø tanke.
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-03-04 06:48

Fået her til morgen
"
Hi Svend,
Re; Main Investigator.

I am the only one in the family working on the family. Had a cousin who tried to find the Danish side years ago but gave up due to lack of info from family members and US records....... Same problem I have!!! She did not have anyone in Denmark to help as I do. Hope our luck is better with your effort.

Have talked to family over the last week for any info. on Christian. I can't believe how little anyone knows about him and his family. Also have not found anything from Mormans yet. You have all I know about him. Hope it is enough!

I will keep looking!!!!!

BR Clyde
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-03-04 17:18

Send det materiale du har om familien Hansen ,Frost til Vanie , så kan han selv sortere og se hvad han kan bruge, udfra de data han har sendt til dig.
( har du sendt det hele, ellers gør det, materialet er en hjælp til Vanie under alle omstændigheder )??
Umiddelbar tror jeg ikke der er mere at hente på nettet med de foreløbige oplysninger der foreligger om de 2 familier, måske jeg tager fejl, vi får se.

Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-03-04 17:29

Vanie/Clyde har fået alt hvad vi har fundet på nettet,
nu er det op til ham at komme med nye, brugbare oplysninger,
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-03-04 17:40

"Vanie/Clyde har fået alt hvad vi har fundet på nettet,
nu er det op til ham at komme med nye, brugbare oplysninger,"

Vanie kan så heller ikke bidrage med andre oplysninger på nuværnde tidspunkt ? er om han i det hele taget kan finde flere oplysninger i USA, hvad jeg tror er et stort problemet for ham, selv med de data du har sendt derover,
derfor held og lykke til Vanie.'
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-03-04 07:05

Så behøver jeg jo ikke fortælle hvor lidt vi får fra Vanie,
sidste mail fra onkel Sigurd:
"
Dear Svend
Vanie Asked me to infrom you that he called the Mormans and checked Immagration of Hansen to the United States from Denmark for the years 1863 to 1906 and found nothing regarding Hans Hansen, he also checked the Iowa census and found nothing about Hansen..
He was concerned that you may wonder what he has been doing. He appreciates so much the effort you have invested in seeking information regarding the Hansen.
He cannot understand how little information is available about tha family.
SIncerely,
Sigurd
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-03-04 08:44

hvis det er den familie vi fandt der rejser efter 1880 tror jeg ikke han kan finde dem i mormonernes database, han skal søge, kontakte staten hvor de boede, for yderlige informationer.
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-03-04 06:52

Og Vanie / Clyde famler sig frem,
"
Hi Svend,

Have map of Kobenhavns amt. - Sokkelund herred. Do you have to look in each "sogn" [Betleham, Fredens, Garnison, ect, ect] to find Christian's family?

How are you doing on the Frost family in Hals?

Look forward to hearing from you.

BR Clyde
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-03-04 09:34

"How are you doing on the Frost family in Hals?"
Familien Frost i Danmark ,tja, om den familie , er der hvis ikke mere at hente på nettet, du skal på arkivet hvis du skal længere tilbage ,eller kontakt en fra Dis Danmark, du kan være heldig der er en der har oplysninger om familien, og vil hjælpe dig , oplysningerne, de skal jo også være korrekte ikke ?

Angående yderlige information, om familien Frost liv og levned i USA, se det kan Vanie selv finde, ved at kontakte staten , hvor de levede , døde osv.
det koster penge ,men det betaler Sigurd . jo

Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-04-04 20:48

Nogle vil huske at dette spørgsmål og flere forgængere,
blev startet fordi min kones fjerne slægtning gamle onkel Sigurd Stottrup,
(der stammer fra Støttrup tæt ved min fødeby Skals)

ville glæde sin syge kone Maxine med oplysninger om hendes danske familie.

Hun er nu død
(og onkel Sigurd er dybt fortvivlet, efter 63 års ægteskab med hende)

under alle omstændigheder haster det nu ikke med at finde Maxines rødder i Danmark.

Med mindre nevøen kommer med nye oplysninger,
eller onkel Sigurd, efter en sørge pause, insisterer
vil jeg nu ikke forske yderligere i hendes to danske familier.
(selv om der har været store, interessante udfordringer hen ad vejen).

Tak for alle, der har bidraget,
(især Senta har søgt og brugt meget tid i denne sidste vinter)
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-04-04 20:53

Kondoler din gamle onkel Sigurd Stottrup i USA.
mvh
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-04-04 21:36

Already done,
og her er onkel Sigurds svar:
"
Dear Svend & Gitte
What dear freind's you are.and thank you for the condolences.
You have, I think , a good out look on life.
...
Best wishes, and thank you for invitation to communicate with you when I feel the need.
Sigurd
"
nice old fellow
Svend

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 29-04-04 20:29

Hej Svend!
Det var jo ærgeligt at "vi" ikke nåede at løse slægtsskabet.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-04-04 20:51

Måske tager vi det op igen til efteråret.

Det afhænger af nevøen og onkel Sigurds fortsatte interesse / helbred.
(og det er jo stadig en interessant udfordring for os garvede slægtsforskere).

Lige nu har vi vist alle nok at gøre udendørs.
Hilsen Svend

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-05 17:31

Tak for svaret senta.