/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
PROBLEMER MED NVIDIA FX 5200
Fra : popey
Vist : 473 gange
40 point
Dato : 06-02-04 18:38

Jeg har problemer med mit Nvidia FX 5200 ultra.

Jeg mangler min driver CD. Er der mon nogen som kan fortælle mig hvor meget og hvilket software/driver der skal til så jeg f.eks. kan spille Call of duty.

Jeg vil meget gerne vide nøjagtigt hvad der skal installeres og hvor jeg kan hente dette så kortet kortet fungere korrekt (open gl etc.)

Fortsat god weekend
popey

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 06-02-04 19:11

Du henter std driveren hos Nvidia hvor du kan se at den hardware også er understøttet
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-04 19:14

Vælg Download Drivers her:
http://www.nvidia.com/page/home
På Nvidias driver side vælger du GeForce & TNT og så kan du se de understøttede drivere hvorefter du vælger styresystem og trykker på GO
Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : popey

Dato : 06-02-04 19:55

Driveren er nu installeret men jeg ken ikke spille CoD.

Opengl indstillingerne og Direct 3D indstillingerne er tomme når jeg klikker på det lille Nvidia icon.

DirectX 9 beta er installeret

Styresystem er Win XP pro

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-04 20:08

Jeg har ofte oplevet problemer med Nvidia drivere og løsningen er enkel.
Afinstaller display driveren i Kontrolpanel - tilføj/Fjern Programmer og til sidst sletter du driveren i Kontrolpanel - System - Hardware - Enhedshåndtering og det gælder også den nye driver.
Efter genstart installerer du de nye driver og så skulle du gerne kunne justere i OpenGlide, 3D og så videre.
Du burde jo have et glimrende grafikkort, men GeForce kort skal ofte trimmes til spil.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : popey

Dato : 06-02-04 21:38

Har nu installeret 53.03_winxp2_enlish_whgl efter at have afinstalleret de gamle driver. lige fedt hjælper det - kan ikke finde Opengl eller 3D ;-(

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-02-04 21:45

laven sysyemgendannelse til hvor du indstalleret direktX 9.0 beta,og indstaller derpå denne:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=141d5f9e-07c1-462a-baef-5eab5c851cf5&displaylang=en
info:start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-02-04 21:47

måske kan du bare indstallere:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=141d5f9e-07c1-462a-baef-5eab5c851cf5
Den här versionen av DirectX kan ersätta alla tidigare versioner av DirectX.
altså uden systemgendannelse

Kommentar
Fra : popey

Dato : 06-02-04 22:20

måske kan du bare indstallere:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=14 1d5f9e-07c1-462a-baef-5eab5c851cf5
Den här versionen av DirectX kan ersätta alla tidigare versioner av DirectX.
altså uden systemgendannelse

Har nu også prøvet ovenstående - stadig intet nyt under solen - man venter spændt på de vise sten. Jeg har før kunne spille CoD men efter at have formateret spilledåsen har det bare ikke kunne køre

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-04 22:24

Jeg ved godt de tkan lyde lidt dumt, men er du klar over at indstillingerne for kortet er ændret på de nye opdateringer. Menuenkommer som en slags dropmenu til venstre for dialogboksen, og når du vælger en indstillingstype komer den frem i dialogboksen.
Ja undskyld, men det kunne jo være - det snød mig første gang. OK

Bjarne

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-02-04 22:31

nej,jeg har ingen problemmer med mit geforce kort.
tjæk direktx med at skrive i kør:
dxdiag.exe
tjæk om du stædigvæk har 9.0 beta på din Personnal Computer.....CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCOCCCCC

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-02-04 22:32

PS UNDER DISPLAY fanen kan du tjække >>>direkt 3d
har du prøvet.....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-02-04 22:33

på min prøvet...
No problems found.
To test DirectDraw functionality, click the "Test DirectDraw" button above.
Direct3D test results: All tests were successful.

Kommentar
Fra : popey

Dato : 06-02-04 22:37

Jeg ved godt de tkan lyde lidt dumt, men er du klar over at indstillingerne for kortet er ændret på de nye opdateringer. Menuenkommer som en slags dropmenu til venstre for dialogboksen, og når du vælger en indstillingstype komer den frem i dialogboksen.
Ja undskyld, men det kunne jo være - det snød mig første gang. OK

Bjarne

Ja det til at du har ret - men så forstår jeg stadig ikke hvorfor Call of duty ikke funker. Der har aldrig været bøvl med dette spil før. Når jeg starter single player delen op får jeg følgende meddelese (CoDSP.exe har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager) Multi player delen starter op så jeg kan se hvem som spiller på serveren og så kan jeg ikke komme videre.

Jeg har prøvet og afinstallere for her efter at installere på ny lige meget hjælper det.

Som sagt har jeg ikke bøvlet med sagerne før ???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-04 22:38

Hvem f..... svarer hvem - xou

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-04 22:45

Det burde ikke være nødvendigt at kopiere kommentarerne her i tråden Popey, men jeg bliver dig nok svar skyldig.
Jeg må indrømme at de gamle drivere i nogen tilfælde er bedre end de nyeste, men jeg har svært ved at tro, at det er driveren der er skurken.
Jeg er lidt blank nu.

Kommentar
Fra : popey

Dato : 06-02-04 22:51

Jeg har nu testet som følger:
dxdiag.exe
tjæk om du stædigvæk har 9.0 beta på din Personnal Computer

Alle test er ok så de er åbenbart i orden - så nu er jeg godt nok på herrens mark hvad angår det ellers udemærket spil. Man undskylder derfor vældigt jeres brug af tid på grafikkortet

Kan ske at man skal spørge andet steds hvad angår dette spil.

PS spillet er godt nok originalt !

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-02-04 22:54

jeg gik bare amok,men det er rigtigt at den nye driver kan volde prob...prøv en af den lidt ældre...det har JEG været ude for...
http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html
med fejlkoder så driver ikke ville virke....håber der er håbe ude foran
xou er go
kopi nu bare haha

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-04 22:56

godt forslag

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-02-04 23:00

mm var det ikke dit....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-04 23:04

jo, men du gentog det på rette tidspunkt xou og du gav ham det rigtige link.
Nej hvor er vi søde og hjælpsomme
Håber at du får held med det Popey

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-02-04 00:23

måske skal du bare geninstallere spillet?