/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
JMSGRUPPEN/FORSIKRING
Fra : jesper6
Vist : 1670 gange
10 point
Dato : 06-02-04 13:29

Nu har jeg tidligere været med i en dialog mht dækning af punkteret thermoruder. Mit svar var dengang at det ikke er dækket af forsikringen, mens du nævnte at det var de bla. hos Codan og ALKA.

Har nu talt med en fra Codan og punkteret thermoruder er ikke dækket af nogle forsikringer, hverken ejerskifte eller husforsikring.

Se vedlagte forsikringsbetingelser:

Glas- og kummedækning

Glas- og kummedækningen omfatter skader på vinduer, toiletkummer, håndvaske og andre bygningsdele af glas og keramik. Skaden skal være så alvorlig, at bygningsdelen er ubrugelig.

Dækningen omfatter ikke punktering af termoruder samt ødelagte ruder i drivhuse.

Du kan evt. nøjes med at vælge kummedækning.

Kopieret fra CODAN

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 06-02-04 13:32

jmsgruppen har vistnok trukket sig fra siden.

per

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 14:03

Du kan stadig nå at slette : http://kandu.dk/dk/spg/32241 hvis du er hurtig inden nogen kommenterer på det!

Vælg [Slet] nederst

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 10 point
Dato : 06-02-04 16:37

Jeg tror jesper6 tager fejl af ALKA forsikring og så mig alka. Da spørgsmålet blev rejst: Dækker forsikringen punkteret termoruder, svarede jmsgruppen ja. Jeg skrev/spurgte/efterlyste, hvilke selskaber de havde, det var kun jmsgruppen der svarede - og de havde Codan. Jeg ville godt vide hvem de havde, da jeg ikke kendte nogen forsikringsselskaber der betaler for "vedligeholdelse".
Når jeg gerne ville vide det, er det fordi jeg aldrig har hørt - eller mødt, nogen forsikringsselskaber der dækker punkterede termovinduer.
(Jeg har været assurandør i en "menneskealder"). Man skal jo altid lære nyt!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-04 20:16

Hejsa... ja det er godt nok et stykke tid siden JMS daffede af, meeeen mon ikke han kommer sig, og vender frygteligt tilbage

Dækning af punkterede termoruder... 'den har jeg heller ikke hørt om før! Hvis forsikringsselskaberne gør det, ja SÅ har jeg en høne at plukke med min assurandør (Tryg). Skiftede alle mine ruder i 2002.

Punkterede ruder, kan vel ikke høre under en pludselig skade

Citat
Som regel en, pludselig udefra kommende indvirkning, der har en påviselig beskadigelse til følge. Anvendes på "ulykkesforsikring", "indboforsikring", "bygningsforsikring", "maskinforsikring" m.v..

Vær opmærksom på, at det skal være pludseligt....! - sker skaden over et tidsrum, blot 15 sekunder, er skaden ikke pludselig.

Direkte snuppet fra http://www.svangren.dk/Forsikring/ordbog.htm#Du%20kan

Hygge... og go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-04 20:53

Skal vi ikke bare konstatere at jms ved meget, men det er bare ikke alt han besvarer han ved noget om han er bare god til at få det til at se sådan ud, og han kan nok ikke holde sig væk ret længe når han sidder og keder sig på kontoret i Løsning.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-04 21:00

Go' weekend til dig BjarneD

Godkendelse af svar
Fra : jesper6

Dato : 16-02-04 16:22

Tak for svaret alka.