/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Øgenavne
Fra : molokyle
Vist : 775 gange
5 point
Dato : 06-02-04 10:37

Vi har alle et profilnavn her på kandu.dk, men mange har sikkert også et øgenavn i 'Den virkelige verden'.

Jeg bliver f.eks kaldt Molo 'derude'. Der er altid en historie bag sådanne navne. Må vi høre din?

Jeg prøver altid at gætte, hvorfor i alverden folk kalder sig : Flip, Gokke, Pølse, Hørmeren, Tosse eller Tisser

Viser det sig at have interesse, skal I nok få min..

Er der nogen 'Prutte' herinde?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 06-02-04 10:41

Nej, men en Pitte!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 06-02-04 10:48

Her har du Frida - Nu håber jeg fa.... det virker
....()" "()...
....( ' o' )...
=(,,)=(,,)=

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 06-02-04 10:49

Nå ja - og hun flipper engang imellem

Frida...

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-02-04 10:52

Hej Molokyle

Herlig tråd lidt i stil med "svin dig selv" og "din største bommert på kandu", men vikan da kun håbe på at det går bedre med denne tråd

I den virkelige verden har jeg ingen øgenavne.........altså hvad jeg ved af Herinde har jeg fået øgenavne, men som man siger: kært barn har mange navne

Toupie er fransk og betyder snurretop, og da det passer fint til mit liv måtte det bare være dét der blev mit nick

// Toupie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 10:53

freida -> Orv, det er jeg li'godt aldrig stødt på før : Pitte

fridaflip -> Frida er din hund ! Det er da 'bare' et hundenavn, men du kan da kalde den Flip ..og se om den bedre kan lide det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 10:55

Toupie -> Sjovt, for dit nick har altid givet mig associationer til noget Tupéret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-02-04 10:57

Molokyle

jaaa, og det er du vist ikke ene om

Accepteret svar
Fra : Zerg911

Modtaget 15 point
Dato : 06-02-04 10:58

Jeg har 3 øgenavne..

Kyv:
Pga jeg hedder Kyvsgaard til efternavn, og da jeg gik i skole var der altid mange der hed Michael så jeg blev kaldt kyv.
Kyvsgaard:
Igen da mange hedder Michael, Så bliver kaldt Kyvsgaard af folk som jeg er blevet venner med efter skolen
Zerg:
Pga. Jeg engang spillede meget SC(StarCraft), i dette spil er der en race der hedder Zerg, da det var min favorit race begyndte folk at kalde mig for Zerg, når jeg blev omtalt i spille verden

Så derfor kalder jeg mig oftes Zerg når det omhandler internettet.
Og man er faktisk blevet lidt kendt hist og her i gamer verden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 11:06

Zerg911 -> Det passer også godt til dig at have nick'et. Der har sgu altid været lidt skør alien over dine kommentare

Gennem tiden har jeg da også haft andre øgenavne end Molo, hvoraf nogle bliver brugt endnu blandt bekendte. Nemlig :

Hemse
Molokyle
Kylen
Kylling
Molslet
Plastik
Klåge Måge (..er jeg blevet 'døbt' på kandu.dk. Gad vide hvorfor? )

..og det væste af dem alle : </PROFESSOR VRØVL>

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 06-02-04 11:10

Jeg bliver stadig kaldt alle mine
Skal ikke kunne udelukke der er lidt "alien" over visse kommentar

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 06-02-04 12:34

Hedder rigtigt Per
Men under mine 3 år med spansk i gymnasiet fik jeg tilnavnet Don Pepe, deraf også mit kandu navn.
Perro - også fra spansk, betyder hund. Fik det sikkert fordi det læner sig op af mit rigtige navn.
Pierre - havde fransk i 10. klasse
Jensen - efternavn, da jeg var i trøjen.
Per-Fect - mit rapper nick

La fuerza sea contigo sí granize abajo con hachas de rajar (=må kraften (the force) være med dig hvis det hagler ned med flæk-økser - jeg brygte mest tid på at konstruere intetsigende sætninger)

Je suis tres fatigue aprés une longue jour... (=jeg er meget træt efter en lang dag - sagde jeg altid når jeg ikke havde svaret på lærerens spørgsmål)

Det er ca. det jeg erindrer fra mine mange timer på skolebænken

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 12:53

Don_Pepe -> Mit øgenavn stammer også fra folkeskoletiden. Så meget vil jeg røbe nu...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 12:58

Kan I mærke; hvordan jeg nærmest brænder i min seloptagenhed at komme med en lang og selvsmagende 'Tykke Niel's Skolehistori' fortælling ???

Lidt selvironi skader ingen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-02-04 13:20

jeg blev kaldt Chrise (udtales krise!!!) på hf. På gym (hvor jeg tog 1 g) blev jeg kaldt chip, fordi jeg har nuttede hamsterkinder. Det blev så ret hurtigt til mikrochip, fordi jeg muligvis ikke hører til de højeste på denne jord...!!

Men jeg reagerer såmænd stadig på både Schmidt, Smitty, Chris og Stunne

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 06-02-04 13:37

i sin tid kaldte pigerne mig KØLLE er aldrig blevet klar over hvorfor ?????? men!

per

Kommentar
Fra : ScaryMary

Dato : 06-02-04 13:49

Hello All. Også dig Frida
Fordi jeg er virkelig morgengrim, bliver jeg kaldt for ScaryMary*lol*

..........\\\\|////
..............(@(_)@)
...+_ooo_..\__/..___+
...|sådan ser jeg ud..|
...|om morgenen......|
...+_______ooo____+
.......(___|___)

Kh Lena.

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 06-02-04 14:17

rigtigt hedder jeg Heidi, alle "normale" navne var optaget, da jeg skulle oprettes på kandu, derfor blev det ticka, som egentlig er min hund

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 06-02-04 14:19

Hvor gamle er folk sårn ca. herinde??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 14:42

Zerg911 -> 43 og godt på vej..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-02-04 14:42

>ScaryMary.

*LOL* Frida siger du ikke er morgengrim - Hun siger du er grim hele dagen - Kan det passe ????

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 14:45

Go' eftermiddag ram2.

Zerg911 -> Hvisker... her er lidt sladder : maya123 er 123 år, ..si'r hun sæl.. sshhh.....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 14:48

ScaryMary -> Velkommen på kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-02-04 14:51

Molo.

Vi kan jo osse "omdøbe" folk - Nu ved jeg fra en anden tråd, at Scary Marys far er pølsemager, så hun kunne jo passende hedde "Molly Hotdog"

Ram

Kommentar
Fra : ScaryMary

Dato : 06-02-04 14:56

Morgengrim hele dagen*lol* det kan da godt være men er det ikke lige meget, der er jo ingen af jer herinde der skal belemres med mit udseende.
Men Molly Hotdog Nej tak så hellere Scary Mary*lol*

Kh Lena.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 15:00

Scary FlipFlop ? Passer meget godt, især; hvis man kun er grim den halve tid

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-02-04 15:00

>Scary Mary

Jeg tror ikke på Fridas udsagn om dit udseende - Jeg tror du er pæn og sød.

Molly Hotdog.... OK det dropper vi så

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 15:08

Jeg har haft en kæreste engang : Hendes højhed 'Juntaen' : Over-kommando'en Nørrebro !!!

Hun var dæl'me strid... Det var hende der døbte mig : Professor Vrøvl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 06-02-04 15:40

ram 2

du er nok ude på charmeoffensiven idag,

per

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-02-04 15:42

>bibsamie

Syns' du??

Ram

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 06-02-04 15:44

Ram2

det kunne da godt være at din bananflue var død.

per

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-02-04 15:46

>bibsamie

Ja det kunne tænkes... den var træt

Ram

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 06-02-04 15:50

ram2
åhhh herregud den stakkel, levet på glatis hele livet og så så brat slut.

per

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-02-04 15:52

>bibsamie

Tjae - Thats life.... for en bananflue

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 15:53

Jeg har haft en skilpadde der hed Henrik

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 15:55

Der er pop-corn i min sok ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-02-04 15:56

og jeg har haft en tam rotte der hed Ib.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 16:04

Heiiii..... skingur ! Kabale : Jeg har haft en hvid due der hed Ib

Da vi havde haft dyret et par måneder; lagde Ib et ÆG !!! ..på sin yndlingspladst oven på standerlampen's skærm

Besynderlig fugl iøvrigt: Den havde for vane at hoppe op på besøgendes knæ.

Sige : Iiiaa-ha-hahaha... ..lægge en pæn klat på bukserne og flyve op på sin lampe

Kollektivet vi boede i hed også : Sanseløs

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-02-04 16:54

Jeg har haft en hund der hed Pepsi den var cola-farvet - det var en Griffenfelder.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 17:06

..og jeg har også, da jeg var lille, haft en tøjhund i brunt bjørneskind. Den hed Tjavs

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-02-04 17:13

Nåh, jeg har aldrig heddet andet en Birgitta... Familien havde tendens til at kappe navnene over, da jeg var lille, så det blev til 'gitta, 'nette, 'lise og m'janne... --Det var min yngste søster, der fik alle øgenavnene: "Tutter, din mave strutter" og "Marianne Kaffekande". Hvis man ville have hende til at se rødt, så skulle man bare kalde hende "Trane"... Jeg ved ikke hvorfor... Mine to andre søstre valgte selv deres kaldenavne og bar dem med anstand og værdighed. ---Jeg kan nu meget godt lide mit navn, så det holder jeg mig til..

Men min hund hedder oprindeligt Sahnado.. Kaldet Silke, Guldklump, Guldkorn, mors bøvs, Silkehvalpen, Tøssebarn, Piige, Nusergøjs, Æbleskive og meget mere...

Mennøh, det var måske ikke det, du mente..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 17:17

Jo, også det

Hvis det er mig du spørger birgiita. Smalltalk; ..du ve'

Men nu for Frk.Uro og jeg besøg af 'Mike' ...såeh AFK.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-02-04 17:23

Øgenavne har jeg ingen af - men masser af kælenavne. Alle damemennesker jeg har kendt, gav mig forskellige kælenavne........men det er jo ikke det som er spørgsmålet.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 18:38

emesen associerer til (sl-)emesen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 07-02-04 05:24

Jeg har et marsvin der hedder Freud

Frida...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-02-04 17:17

To nymfe parakitter : Pippi & Ivan

..og en guppy som hed : Svend Matilde !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ScaryMary

Dato : 07-02-04 17:21

Mine katte hedder Ludo & Domin

Kh Lena.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-02-04 17:39

Den type lejlighed, jeg bor i bliver kaldt en "microchip". --De ældre, der ikke ved, hvad DET er for noget, de kalder den en campingvogn.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-02-04 17:44

Ama'r udtryk :

Med hovedet i 'Sildekassen' ....hmm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-02-04 17:46

Ps. Hun synes bar' det er dejligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-02-04 18:11

min kakadu hedder KAJ

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-02-04 18:12

hov
jeg har også en silkeabe der hedder hugo

per

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-02-04 19:22

Min islænder hedder Skenkur

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 13:11

Et svar med en 'smule' kød på og i tråd med spørgsmålet.

Zerg911.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 08-02-04 13:47

Hva' med din historie Molo - ska' vi bare glemme den?

Frida...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 14:45

fridaflip -> Lige vand på min mølle : ENDELIG var der én som tog sig sammen til at spørge !

Joda-Frida : Du stiller da bare et spørgsmål til f.eks 500 point i kategorien : http://kandu.dk/dk/emne/20607

..under overskriften: Hvordan fik Molokyle sit øgenavn ???

Undskyld, men dette spørgsmål er LUKKET

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-04 14:49

Vi vil ha' historien................og spørgsmålet har vi andre ikke lukket endnu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 15:24

Ok. Gi' mig en dag, så vender jeg tilbage imorgen; mandag, med den lange (..og sandfærdige) version

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 08-02-04 17:14

Det glæder vi os til Gør vi ik' osse Ems

Frida...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-04 17:24

jo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 17:43

Citat
Fra Sundy på Ama'r.. javel, men der boede jeg og gik også i skole som barn. S.v.S (Skolen ved Sundet).
I min karaktérbog lige fra 1. klasse til 2. Real-klasse stod der; både ved termin's prøver og under År's beretning :

'M's Standpunkt:

Flink, flittig og interesserwet, men ofte lovlig snakkende.
Har svært ved at lade kammerater komme til ordet (Lovlig snakkende)
Glemmer at række fingeren i vejret (Snakker stadig meget..)
'M' følger godt med, men har svært ved at styre sin snakken.
Virker ofte forstyrrende på undervisningen. Er vidende; men : Snakker !!

Læg lige mærke til, der på intet tidspunkt er bemærkninger om at jeg TALER for meget :-)

Nåh.. men i 5. klasse får vi så faget: Fysik/Kemi.

I årets første time spørger læreren :
Er der nogen i klassen, der ved hvad dette fag går ud på ?

Uden at række fingeren op : (Hvorfor vente på de andres tøven?) Jaaaa... det ved JEG.

Læreren : 'M' er du så sød at komme til tavlen at oplyse dine klasse-kammerater !

Se dét ku' jeg bruge til noget : Scenen var min!

Efter ca. 40 minutters tegninger og forklaringer om : Elementar partikler ; Protoner, Neutroner og Elektroner.
Disse's : Orbitalbaner ; S-,P-, osv... Elektron-negativitet, Ion'er, Bindinger, Den Svage Veksel Virkninger (Brownske Bevægelser) ..og sidst, men ikke mindst grundstoffer og molekyler.

..sad hele klassen, læreren inklusiv, og gloede dumt, som om de slet ikke havde hørt efter? 8-(
Helt stille var der, da skoleklokken ringede..
...men i frikvarteret brød ]-) løs:

Æv Bæv..: MOLOKYLE, ..MOLOKYLE... Derfor... :-D

Fjolserne havde slet ikke hørt efter : Det hedder molekyle 8-)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 08-02-04 18:37

De kunne vel ikke høre noget, fordi du hele tiden snakkede Jeg er faktisk temmelig sikker på, at jeg heller ikke vil høre hvad du siger, (hvis jeg fik muligheden) men bare kigge
Tak for historien Molokyle*GG*

Frida...