/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Otto Bertelsen
Fra : Birgitwinther
Vist : 750 gange
100 point
Dato : 05-02-04 21:44

Kender nogen noget til efterkommere af Otto Bertelsen født 1902 i Vester Hassing. Hans mor hed Anna Marie Larsen og faderen hed Niels Christian Bertelsen. Han er min farfar og min far har aldrig haft kontakt med ham. Han skulle være flyttet til København og være endt som arbejder eller værkfører hos Burmeister og Wayne (hmm) måske forkert stavet?
Jeg kender hans forfædre, men ikke efterkommerne

Birgit Winther Jensen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-02-04 22:39

Prøv at se denne lidt på denne adresse fra Google, det kan være de har oplysninger liggende om Otto Bertelsen da han arbejde på Burmeister & Wain, et forsøg.
Senta

http://www.industripuljen.dk/medlemmer/niels_jul_nielsen.htm

Medlemsliste
... i forbindelse med lukningen af Burmeister & Wain ... sig desuden i manuskriptet Skibsværftet
på Refshaleøen. Dagligdag og arbejdsliv 1946-96, til hvilket der ...
www.industripuljen.dk/medlemmer/niels_jul_nielsen.htm - 9k - Cached - Lignende sider

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 06-02-04 19:15

Du kan også prøve at kontakte arbejdermuseet. Det er ikke muligt at besøge museet p.gr.a. ombygning indtil 27. august, men der er en mail mulighed:
http://www.arbejdermuseet.dk/kontakt/default.asp?menu=10

De bog Senta skriver om, er vist først fra tiden efter krigen (Jeg mener at kunne huske fra et andet sted, hvor du skrev at han døde 1939-1940, eller er det helt ved siden af?).

Hilsen Jeannie