/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Auto logon
Fra : pepsimaxxx
Vist : 350 gange
20 point
Dato : 05-02-04 19:29

Hvor finder jeg noget til at sørge for man automatisk kommer på nettet hos telia

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-02-04 19:37

Den må du nok lige uddybe lidt

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 05-02-04 21:04

Hejsa

Jeg går ud fra at du har stofanet...

Du skal ind på dette link http://signon.stofanet.dk/always-on/

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 05-02-04 21:52

Hej..
Har jeg har bygget en del bredbåndsnet sammen med Stofa. Hvordan du logger på Stofanet kan du finde på deres hjemmeside www. stofa.dk
Har du ingen modem men en direkte forbindelse er det lidt anderleds. Du kan bestille en "Logbog" hos Stofa i Tåstrup elller Hjøring eller support Stofa.
Har du ikke modem men en direkte lini kan du lave en kontrol på flg. måde.
1: Gå ind i programmer.
2: Find Tilbehør
3: Find Kommandopromt
Start dette program..

tast: ping 212.10.10.20
med mellerum mellem ping og 212.

1a.Derefter kommer der frem på skærmen sendt 4 ping modtaget 4.
2a.Eller der er ikke sendt eller modtaget 4 ping..

Det er de 2 muligheder der er...
Alle der kender deres IP adresse kan gøre sådan. Sender 4 Ping og modtager 4 ping tilbage (som en ubåd) er forbindelsen i orden og det er din opsætning på PCèr er er fejl i.

Men tilbage til dit problem:
Du har en IP adresse på dit abonnemnt..
1: Gå ind i kontrolpanel
2: Internetindstillinger
3: Find Generelt
4: på Siden er der mulighed for at vælge startside.
5: Prøv at taste KUN din IP adresse og intet andet..
6: sig op/anvend til alt.
7 : luk ned
8 : Gå ind i Kontrolpanel
9 : Find netværk
10 : Højreklik og tryk på reparer

genstart......
Lykkes det ?

Anden mulighed:

1: gå ind i kontrolpanel
2: find netværk
3: højreklik på netværk og gå ind i egenskaber
4: tryk på åben og frem kommer Lan-forbindelse
5: højreklik på Lan og gå ind i egenskaber
6: Maker internetprotokol (TCP/IP) så den bliver blå..
7: der er 3 rude på siden (Installer) (fjern) (egenskaber)
8: Tryk på egenskaber
9: Kontroler at Hent automatisk IP adresse er makeret og DSN server adresse er makeret .... ellers skal de være det..
Luk...
Genstart.

Så skulle den være der..... Ik ?

Ny mulighed:
Er der lys i Netkort ????? (det skal der være når du har ledning i netkort 10/100 MB kort...ellers er det netkort der er færdig.. ( I Metro koster et sådan 34+ moms)

Nå....
Jeg ved det lykkes for dig..
Ellers skriv til tilbage..

Flemming

7:
5:
4 :

8: Genstart.
Mon ikke den er der..

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 05-02-04 21:54

Ps.. undskyld alle de stavefejl.. for pkoookkkker.. nå...
pyt..Det går stærkt..
Flemming

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 05-02-04 22:06

F.Kyllesbech >>> jeg tror ikke helt at du har arbejdet så meget med stofanet som du skriver....
da man ikke kan tegne være på Stofanet uden at modtage et netkort fra dem.. jeg har forhørt mig om man kunne undgå at skulle passe på "deres" netkort.... og der kan man ikke undgå...

Din fast ip.. vil ikke virke i alle tilfælde..

fx. hvis man ikke betaler for en fast Ip.. så har man jo en dynamisk ip.. (det vil sige at den skifter)

Hvis en bruger har sat sin computer til en fast IP. så er det ingen garanti for at det virker da stofanet.. køre på Mac. adressen