/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Hvad er canvas?
Fra : Malene_Mikkelsen
Vist : 5957 gange
50 point
Dato : 05-02-04 15:27

Alle omkring mig taler i disse dage om canvas?

Eks. ...Vi må bruge vores canvas til at finde købere...

Er det bare et andet ord for netværk - eller hvad?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-04 15:34

Det sku da noget stof *SS* Mvh Sune

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 05-02-04 15:42

Jeg har været telefonsælger og et "canvas" emne var en person der aldrig var blevet ringet til før eller havde haft noget med firmaet at gøre.

Kommentar
Fra : LNM

Dato : 05-02-04 15:52

Der menes sikkert canvas "Salg"
Intens opsøgende salg over evt. telefonen

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 05-02-04 15:53

Canvas er et udtryk eller begreb som kunstmaleren maler sin motiver på altså ramme med lærred et staffeli og tilbehøret.
Kan godt bruges i forbindelsen Vi må bruge vores canvas til at finde købere... bogstavligt eller indirekte.

feks utrygge sig i blomstrende vendinger.

Mvh OW

ps Begrebet finde også anvendelse i programmering og er kendetegnende for netop det du her kigger på.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 05-02-04 15:56

Korrektur be be
Canvas er et udtryk eller begreb som kunstmaleren maler sin motiver på altså ramme med lærred et staffeli og tilbehøret.
Kan godt bruges i forbindelsen Vi må bruge vores canvas til at finde købere... bogstavligt eller indirekte.

feks udtrygge sig i blomstrende vendinger.

Og kan være en person som man tillægger særlige egenskaber

Mvh OW

ps Begrebet finde også anvendelse i programmering og er kendetegnende for netop det du her kigger på.

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 60 point
Dato : 05-02-04 16:03

Hmm, det er jo mange forklaringer, i bund og grund dækker begrebet over opsøgende salg, altså det at man opsøger kundeemner uopfordret.

Der findes flere forklaringer på begrebets opståen, og en af de, er, at før i tiden gik dørsælgere rundt med deres varer i en taske lavet af Canvas, i USA blev disse sælgere kaldt "Carpet baggers".

Kort fortalt handler det som sagt om opsøgende salg, og kan foregå enten via telefon, eller som dørsalg, dvs, at køre rundt og besøge emner som ikke ved, at man kommer.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-02-04 16:04

Enig i meget af ovenstående.
En canvas-sælger, er den irriterende person der pludselig "banker på" og vil sælge noget du absolut ikke har brug for.
Eller ringer midt i en god fodboldkamp (så er du jo hjemme), og vil sælge et abonnement til "Helse", "Dyrenes Beskyttelse", "24-binds Leksikon" ...

Generelt er produkterne så kedelige, at INGEN svarer på firmaernes annoncer .. og så canvas-sælgerne jo komme til dig.
/ PG

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-02-04 16:08

Guild -->

Det er jo en fordom, om mange af de canvas sælgere du har oplevet, men i bund og grund er canvas jo en form for salg alle virksomheder benytter, det er meget få virksomheder som åbner og så begynder kunderne at ringe, så derfor må man gøre opmærksom på sig selv, dette gøres så bl.a. via canvas.

Der er jo stor forskel på om det er salg af aviser el. lign. til private, eller om der er tale om opsøgende salg "business to business"

Under alle omstændigheder er det "den oprindelige" form for salg, og kræver brede skuldre idet man ofte skyder med spredhagl, og derfor ikke nødvendigvis rammer et emne i målgruppen hver gang, så man skal være indstillet på en del afslag

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-04 16:12

Canvas = opsøgende salg

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-04 16:13

Egentlig amr. slang for gå fra dør til dør (canvasmåtter)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-02-04 16:44

Canvas bruges også i forbindelse med tegneprogrammer og er den blanke side man starter med. Så et canvas-salg må da være at starte et salg fra bunden.
Emesen.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-02-04 16:47

Er jeg den enste der synes, at spørgsmålet er ved at være besvaret, og at spørgsmålsstilleren må åelde sig på banen hvis det skal uddybes?

Kommentar
Fra : livstensen

Dato : 05-02-04 17:34

Hej! Helt ny her, men jeg tilslutter mig Better_Performance; dette emne MÅ da være uddybet nu?

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 05-02-04 17:37

Hej med jer.

Jeg er ex. kapitalvaresælger og I har ret når I siger salg fra bunden. Canvas er at skabe kontakt med så mange potientielle kunder som muligt, på kortest mulig tid.
I dag bruges typisk telefon, fax eller emiler.
Emnerne der bruges er typisk taget fra telefonbogen. Sælgerens(firmaets) emnebase bruges kun sjældent i den her forbindelse, fordi chancen for et salg er 1:50.(Højst)

Så Better_Performance, du har ret i at spørgsmålet er besvaret, points kan uddeles og spørgsmålet lukkes. Mon det bliver det ?

Sren i (KL)gerup

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-04 17:53

canvass [´kænves]
   1.   vb. drøfte; fremsætte (fx a plan); undersøge; (pol.) agitere; drive husagitation; hverve stemmer; (merk.) gå rundt ved dørene og tage imod bestillinger; tegne annoncer etc.; T stemme dørklokker;
Kilde: Gyldendals den røde.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 05-02-04 17:53

Canvas er et bredt begreb som det nok er svært blot at beskrive for en dansker, man skal være lidt mere hjemmevant med engelsk/amerikansk for at kunne bruge dette udtryk optimalt.
ow

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-04 18:00

Oldwiking du beskrev det med den oplyste stavemåde og ifølge "Den røde" er det sejldug eller lærred hvilket jo fint svarer til det rå lærred på staffeliet

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 05-02-04 18:01

oldwiking
Du har nok ret i at ordet eller begrebet skifter betydning fra sælger til sælger og bruges vel også i flæng.

Sren i (KL)gerup

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 05-02-04 18:25

Davs til alle på tråden.
Emnet er vist ved at være noget fladt nu, så vi må da ikke håbe at fru/frk.133451 Malene_Mikkelsen er rendt af pladsen i utide, det vil sige uden at melde sig med en respons og i givet fald få lukket sit spg.

Sren i (KL)gerup

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 05-02-04 19:35

In case of a program
Use Canvas as a drawing surface for objects that draw an image of themselves. Standard window controls such as edit controls or list boxes do not require a canvas, as they are drawn by the system.

Canvas provides properties, events and methods that assist in creating an image by

Specifying the type of brush, pen and font to use.
   Drawing and filling a variety of shapes and lines.
   Writing text.
   Rendering graphic images.
   Enabling a response to changes in the current image.
Ovesætning ?
OW

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-02-04 19:39

>>oldwiking>> Nu må du vist give op,
Hvis vi begynder at tænke os om kan vi finde flere danske ord med forskellig betydning og som alene kan tolkes i sammenhængen og så vidt jeg kan se er du ude af sammenhæng lige nu.
Mine fortolkninger gør at jeg ikke fortrækker en mine
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 05-02-04 19:42

Hej igen-igen

Jeg slutter herfra og håber at spørgsmålet er besvaret godt og så godt at det kan lukkes.

Sren i (KL)gerup

Godkendelse af svar
Fra : Malene_Mikkelsen

Dato : 05-02-04 23:00

Tak for svaret Better_Performance.

Dette var mit første spørgsmål på Kandu - og jeg er ualmindelig imponeret over jeres ihærdighed -

Undskyld den lange responstid.