/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia unlock
Fra : jonassr
Vist : 793 gange
50 point
Dato : 05-02-04 10:06

Nogen der kender en GRATIS side hvor man kan åbne en nokia???

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 05-02-04 10:12

Der findes mange sider men kan ikke finde nogle hvor det er gratis mit IMEI nr er 449337201640047 Tror selskabet er sonofon...

Accepteret svar
Fra : sidal26

Modtaget 60 point
Dato : 05-02-04 10:28

koderne er:
#pw+826031750472731+1#
#pw+428857450620051+2#
#pw+808441234636141+3#
#pw+376356604465254+4#
#pw+788910417661610+5#
#pw+404407331226502+6#
#pw+989142714723047+7#

fremgangsmåden er:

Koderne der genereres, med programmet du kan downloade nederst på denne side, kan benyttes til at fjerne SIM lås på alle nyere Nokia telefoner - de såkaldte DCT4 telefoner. Hvis du har en af disse telefoner og den er låst til en bestemt teleudbyder, men du ønsker at benytte en anden udbyder, bør du læse lidt videre.
Der er bestemt ingen grund til at betale flere hundrede kroner for at få din telefon låst op hos en eller anden tvivlsom internet-baseret forretning. Du kan selv gøre det, gratis og på 5 minutter.
Alt hvad du skal bruge er en Nokia DCT-4 telefon, programmet der kan downloades neders på siden, og intet andet! Der skal ikke bruges nogen form for kabler mellem computer og telefon !
Nokia DCT4 telefonerne er følgende modeller :
Nokia 2100
Nokia 3510
Nokia 3510i
Nokia 3530
Nokia 3650
Nokia 6100
Nokia 6310
Nokia 6310i
Nokia 6510
Nokia 6610
Nokia 6650
Nokia 6800
Nokia 7210
Nokia 7650
Nokia 8310
Nokia 8910
Nokia 8910i
Nokia 9210i
Selvom din telefon ikke er på listen herover, betyder det ikke nødvendigvis at din telefon IKKE er en DCT4 telefon. Listen kan være inkomplet. Som udgangspunkt er alle nyere Nokia telefoner med GPRS undersøttelse af DCT4 typen.
Metoden der benyttes til at åbne telefonen så den kan bruges med alle teleudbydere er via såkaldte "Masterkeys". Disse er nogle koder der er puttet i telefonen, således at Nokia (eller udbyderen) har mulighed for at slå alle restriktioner fra i telefonen, hvis dette på et tidspunkt skulle blive nødvendigt. Der findes ialt 7 masterkeys per telefon, der alle udregnes via telefonens IMEI nummer, samt nummeret på netværket som telefonen er låst til. En telefons IMEI nummer er et tal med 15 cifre, der svarer til en telefons serie-nummer. IMEI nummeret er altså unikt for hver telefon. Nummeret på netværket, er et unikt nummer som hvert teleselskab i hele verden har. Bare man kender navnet på udbyderen, så indeholder programmet en liste der "oversætter" til det rigtige nummer.
I en (Nokia DCT4) telefon findes ialt 4 SIM låse.
Lock 1 : MCC+MNC (Netværks- og landespecifikt)
Lock 2 : GID1 Lock (SIM kort type)
Lock 3 : GID2 Lock (SIM kort type)
Lock 4 : MSIN Lock (SIM korts specifik lås)

De syv føromtalte koder har følgende format :
#pw+XXXXXXXXXXXXXXX+1#
#pw+XXXXXXXXXXXXXXX+2#
#pw+XXXXXXXXXXXXXXX+3#
#pw+XXXXXXXXXXXXXXX+4#
#pw+XXXXXXXXXXXXXXX+5#
#pw+XXXXXXXXXXXXXXX+6#
#pw+XXXXXXXXXXXXXXX+7#
Hvor "X"erne er forskellige tal, og tallet efter "+" herefter vil være omtalt som "Kodenummeret".
Koderne åbner hver især en eller flere af de fire SIM locks.
Kode 1 åbner Lock 1
Kode 2 åbner Lock 2
Kode 3 åbner Lock 3
Kode 4 åbner Lock 4
Kode 5 åbner Lock 1 og Lock 2
Kode 6 åbner Lock 1, Lock 2 og Lock 3
Kode 7 åbner Lock 1, Lock 2, Lock 3 og Lock 4

Kode 7 er således "Masterkey" og åbner alle de fire forskellige SIM låse i telefonen. Det er altså kode 7 der er interessant,da der ikke er nogen grund til ikke at fjerne alle restriktioner.
Fremgangsmåden er som følger :
Trin 1: Tag SIM kortet ud af telefonen, og aflæs IMEI koden, der typisk står under batteriet, det er vigtigt at SIM kortet IKKE er i telefonen i de følgende trin!!
Trin 2: Indtast IMEI koden i programmet
Trin 3: Vælg den teleudbyder telefonen er låst til (IKKE den du ønsker at bruge!)
Trin 4: Vælg telefon-type (Type 5 skal vælges for Nokia 3650 og 7650 - type 2 for alle andre)
Trin 5: Tænd telefonen (UDEN SIM-kort) og indtast Kode 7. - se instruktioner herunder!
Trin 6: Telefonen skriver herefter : "Restriction off" og du kan benytte den med hvilken som helst teleudbyder

Når koden (Kode 7) indtastes skal man indtaste HELE koden, også specialtegnene : #pw+ og + #
1. Tast "#"
2. Tast "*" tre gange for at få "p"
3. Tast "*" fire gange for at få "w"
4. Tast "*" to gange for at få "+"
5. Indtast de 15 cifre
6. Tast "*" to gange for at få "+"
7. Tast "7"
8. Tast "#"
Indtastningen er nu afsluttet, og SIM låsene låst op.
VÆR OPMÆRKSOM PÅ AT EJEREN AF DENNE SIDE FRALÆGGER SIG ETHVERT ANSVAR I FORBINDELSE MED SKADER FORVOLDT VIA OVENSTÅENDE INFORMATION. Fremgangsmåden er dog blevet testet af mange personer, inklusive undertegnede selv, og jeg har aldrig hørt om problemer. Det er vigtigt at taste koderne korrekt, da telefonen efter 3 forsøg låser, og et kabel mellem computer og telefon er derefter nødvendigt for at låse den op igen.
Programmet der skal benyttes hedder DCT4 Calculator 1.4 og er lavet af Cyberdog og Hollowman
Programmet kan downloades her

Hvis du satte pris på indholdet af denne side, er du mere end velkommen til at yde et lille bidrag til at dække udgifterne i forbindelse med hosting af domænet og traffik-afgifter. Du kan benytte VISA eller MASTERCARD ved at klikke på PayPal knappen herunder.

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 13-05-04 18:07

Var mit svar dækkende? I så fald bedes du lukke spørgsmålet ved at acceptere svaret

Godkendelse af svar
Fra : jonassr

Dato : 15-05-04 20:21

Tak for svaret sidal26.