/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Slut på sætning var ventet
Fra : willi1
Vist : 446 gange
50 point
Dato : 04-02-04 21:31

Hvad mangler denne for at kunne sluttes?
if RecSet("orangeStue")= "Orange" Then response.write "Test2" AND RecSet("gulStue")= "Gul" Then response.write "Test Gul"

Kommentar
Fra : sion

Dato : 04-02-04 21:51

du skal bare afslutte med End If

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 04-02-04 21:52

altså afslutte If-funktionen ved at skrive "End If".

Simon

Kommentar
Fra : willi1

Dato : 04-02-04 22:04

Næ. Det er ikke nok:
<% if RecSet("orangeStue")= "Orange" Then response.write "Test2" AND RecSet("gulStue")= "Gul" Then response.write "Test Gul" End If %>
Den fortæller stadig at slut på sætning var ventet

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 04-02-04 22:31

du skal nok have lavet to if funktioner istedet den går nok ikke at du to then inden for samme if

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 04-02-04 22:32

engang til
du skal nok have lavet to if funktioner istedet, den går nok ikke at du har to then inden for samme if

Kommentar
Fra : sion

Dato : 04-02-04 22:37

det er rigtigt, hvad poul_from siger...

<% if RecSet("orangeStue")= "Orange" Then response.write "Test2" ELSE IF RecSet("gulStue")= "Gul" Then response.write "Test Gul" End If End If%>

Sådan tror jeg det er.

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 04-02-04 22:40

eller simpelthen dele op i to:

<% if RecSet("orangeStue")= "Orange" Then response.write "Test2" End If %>
<% if RecSet("gulStue")= "Gul" Then response.write "Test Gul" End If %>

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 04-02-04 22:42

det var ikke det, jeg skrev. Det fungerer ikke lige for øjeblikket her på kandu.dk

Kode
<% if RecSet("orangeStue")= "Orange" Then response.write "Test2" End If %>
<% if RecSet("gulStue")= "Gul" Then response.write "Test Gul" End If %>

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 04-02-04 22:44

og så kommer 2, linie her:

Kode
<% if RecSet("gulStue")= "Gul" Then response.write "Test Gul" End If %>

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 04-02-04 22:45

jeg tror det er <% kandu.dk ikke er så glad for

Kommentar
Fra : willi1

Dato : 04-02-04 22:56

Så kommer denne!!?
Microsoft VBScript runtime (0x800A000D)
Type mismatch: 'RecSet'

Kommentar
Fra : sion

Dato : 04-02-04 23:01

Nå da da!!!

Jeg tror du må skrive hele din kode. Så kan det være, jeg kan finde ud af det i morgen.

Simon

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 04-02-04 23:13

Her er et link til hvordan du bruger RecSet()
http://www.psacake.com/web/func/recset_function.htm
Poul

Kommentar
Fra : willi1

Dato : 04-02-04 23:25

Tak. Ser på det imorgen.