/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
IP adresse
Fra : jysse
Vist : 389 gange
100 point
Dato : 04-02-04 18:51

Hvordan kan man skjule eller skifte sin IP-adresse???

Jeg er blevet anbefalet at købe en router - men skifter den hele tiden eller hva!

jeg har opdaget, at jeg er blevet sporet via min ip-adresse og det synes jeg er FOR MEGET!!

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 04-02-04 19:00

Din IP adresse kan afhængigt af din aftale med internetudbyderen enten skifte hele tiden eller være fast. Det kan du sandsynligvis få som du vil have det. Hvis du vælger dynamisk IP adresse (skifter) giver det nogle ulemper i forhold til at koble op til andre på nettet fordi I/du hver gang først skal finde ud af hvilken IP adresse, du har på tidspunktet.
Helt undgå at kunne blive "sporet" kan ikke undgås (du skal også kunne findes), du skal blot sørge for, at du ikke også giver adgang til din computer...

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 04-02-04 19:36

Prøv at skifte din IP adresse, hvis du har en dynamisk, det kan du faktisk gøre når du selv vil.

Hvis du kender kommandoen IPCONFIG, så prøv at skrive "ipconfig /release_all" eller du kan prøve "ipconfig /renew_all".

Din IP adresse fastholdes så længe du bruger den, og vil først kunne skifte når du lukker forbindelsen til nettet.

En ROUTER vil være at anbefale da den kan sættes op med FIREWALL og gør det lidt mere besværligt at trænge igennem. Ydermere har du mulighed for at tilslutte flere maskiner til den sammen adresse.

Dog kan det give et overgangsproblem, hvis du smækker en router på, og forventer at der er hul igennem, da den først skal være godkendt af det externe net. Her har du også mulighed for at bruge IPCONFIG.

Kommentar
Fra : Shakoo

Dato : 04-02-04 20:43

Hej du kan jo prøve en proxy sever den skjuler ikke dig helt men det er der intet der gør. Sådan en kan godt bruges den fungere ved at du sætter den op og så kører du genem den så når nogle prøver at finde din ip finder de kun proxy serverens ip og ikke din. Du kan prøve at søge efter proxy sever på www.google.com der kan du sikkert finde en du kan downloade gratis.

Hilsen Shakoo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-02-04 20:58

Du kan se din aktuelle IP-adresse her.
http://www.myip.dk/

Godkendelse af svar
Fra : jysse

Dato : 04-02-04 21:04

Tak for svaret severino. Men hvor skriver jeg ipconfig ....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-04 21:14

Du bruger den i et dosvindue og skriver det efter prompten. Den har mange funktioner, så prøv først at skrive "ipconfig /?" så får du en oversigt over de muligheder der er.

Lav en lokal startside på din "putter" og tilføj denne linie:

<script language="JavaScript1.2" type="text/javascript" src="http://www.hostedscripts.dk/scripts/basic/basic.php4?uid=1&showip=1">

Så vil du altid have din aktuelle IP adresse på skærmen, når du er on-line.