/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
ISDN/netværk
Fra : bbn
Vist : 544 gange
100 point
Dato : 03-02-04 23:07

Har 2 stationære PC´ere, hvoraf den ene har internetforbindelse via ISDN. Hvordan laver jeg et netværk, så begge computere kan være på nettet - og dele filer osv? Kan jeg bruge TRENDnet TW100-S4W1CA, som i forvejen er tilsluttet - og hvilke kabler skal jeg i givet fald anskaffe?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-04 23:30
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-04 00:15

Ja du kan da bruge din Trend, som du forbinder til TDC-net med det medfølgende kabel, sætter strømforsyning til den, så forbinder du hver comp. til Trendèn med hver sit netværkskabel.
Hvis du har Win XP på en comp. går du ind i Start/alle programmer/tilbehør/komminikation/guiden netværksinstallation
Her udfylder du nogle oplysninger, og skal så oprette en diskette til indstilling af den anden comp.
Jeg mener du har gratis support ved TDC hvis du har dem som ISDN leverandør.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bbn

Dato : 04-02-04 11:19

Jeg er virkelig nybegynder, så jeg skal nok have tingene forklaret meget grundigt...
Der går i forvejen et kabel mellem hver PC og Trend´en (de deler en printer). Er disse tilstrækkelige som netværkskabler?
Skal Trend´en forbindes til ISDN-adapteren og med hvilket kabel? Eller direkte til boxen på væggen? Har desværre ikke TDC som ISDN leverandør.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-04 15:09

Selom du ikke har TDC som leverandør, er der sikkert forklaret en hel masse på TDC`s sider, prøv at skrive router i google.
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=start
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=69
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=winsetup
Der er også en rimelig god vejledning i Windows hjælp (start/hjælp) skriv feks. netværk.
Ja de skulle være ok de kabler, når de kan gå fra computernes netkort til routeren. Der burde følge et kabel med til trenden, som ligner de andre netkabler. Men der følger vel også en CD og brugsanvisning med Trenden.
Trenden har sin egen lille trafo til strømforsyning.
Ja i de nogle tilfælde forbindes trenden (hub, switch,routere), til ISDN-adapteren, men somregel til modemet. Der hvor du har internetforbindelsen koblet på nu.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : bbn

Dato : 04-02-04 15:25

Tak for svaret pallebhansen. Det var nogle rigtig gode tips.