/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Opsætning Topcom SKYR@CER WBR 244
Fra : bluexblue
Vist : 567 gange
40 point
Dato : 03-02-04 21:22

Jeg har tre stationære computere, der går trådløst på internettet via en Topcom SKYR@CER WBR 244. De kører win 98 SE. Hvad skal jeg aktivt gøre på de enkelte PCer og evt. router for at dele filer og printere?
Jeg har ikke foretaget særlig kryptering af routeren. Hvad/hvor skal der skrives i routeropsætningen og på de enkelte pc'er?
/blue

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-02-04 22:16

Du skal markere de mapper på de computere som du vil dele med de andre på netværket, evt. kun markere dem som læsebare og evt. oprette en mappe til at skrive i, hvis du skal flytte filer til en anden computer.
Så skal du have oprettet netværk på alle maskinerne, så du har mulighed for at se de andre.
Du skal benytte det samme navn i arbejdsgruppen og have et navn for hver maskine, som du kan genkende den på, når de vises i anden computer.

Kommentar
Fra : clairvoyanten.org

Dato : 31-03-04 13:06

Heysa.

Jeg giver serverino ret og tilføjer at du skal vælge at dele de filer og printere du vil have på netværket. Derudover har jeg haft stort fremgang ved at installere en IPX protekol på hver af maskinerne. Det har gjort at jeg meget nemmere kan finde hver maskine og overfører imellem dem. Jeg ved godt at IPX ikke direkte har noget med dette at gøre, men det hjælper altså af en eller anden årsag. For det er ikke kun mig der har haft fremgang ved dette, det glæder stortset alle mine venner også.
Så prøv det...

Mvh
Clairvoyanten.Org