/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
molokyle
Fra : granslam
Vist : 494 gange
50 point
Dato : 03-02-04 16:50

hva sker der i dit tip http://www.kandu.dk/dk/tip/6490
nu er jeg en lidt forsigtig type mvh Granslam

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 03-02-04 17:12

man kommer over på DMI
MVH maya123

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 03-02-04 17:13

Prøv lige først at læse : http://kandu.dk/dk/spg/31976

Det er bare et script der åbner et browservindue på en ski' smart måde. Noget jeg 'faldt' over ude i byen.
Vinduet's kanter scoller først langsomt ned til bunden for så langsomt at scoller til siden. Sej effect når man åbner et link på ens hjemmeside

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-02-04 17:47

Ja molokyle der er da noget galt (det cooler ikke),
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 03-02-04 17:51

Kommer der en rettelse?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-04 17:57

Jeg får også bare et blåt link til DMI i venstre hjørne. Klikker man her, ja så kommer man ind på den "normale" DMI hjemmeside.
Søren

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-02-04 18:25

Nu 'cooler' det.
fejlen ligger i 2 linier der skal adskilles:
Kode
var widthspeed = 8; // horizontal scrolling speed (higher = slower)
var leftdist = 0; // distance to left edge of window var topdist = 0; // distance to top edge of window if (document.all) {
var winwidth = window.screen.availWidth - leftdist;

Skal skilles og se sådan ud(hvis kandu ikke snyder mig):
Kode
var widthspeed = 8; // horizontal scrolling speed (higher = slower)
var leftdist = 0; // distance to left edge of window
var topdist = 0; // distance to top edge of window
if (document.all) {
var winwidth = window.screen.availWidth - leftdist;

Natmaden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-04 18:56

Godt gået natmaden ..ellers måtte jeg jo selv at korrekse koden!

..men det reelle problem er :

Kandu.dk's måde at vise kode på har skubbet denne line kode :

var topdist = 0; // distance to top edge of window

..op i kommentarlinien ovenover og det laver SKOD i koden, så den ikke virker !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-02-04 19:04

jow den snød

var leftdist = 0;
var topdist = 0;
if (document.all) {

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-04 19:11

natmaden -> Netop! Point for den 'skarpe' iagtagelsesevne. No probs; for os nørder, men stakkel de andre. Der sker intet ved at bruge denne kode, som den fremstår på Kandu.dk.

ABSOLUT INTET !!!, men det var jo ikke lige dét, der var meningen

Det skulle jo være 'Smart'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-02-04 19:12

Måske hvis kommentarlinerne er i en linie for sig
Kode
// horizontal scrolling speed (higher = slower)
var widthspeed = 8;
// distance to left edge of window
var leftdist = 0;
// distance to top edge of window
var topdist = 0;
if (document.all) {
var winwidth = window.screen.availWidth - leftdist;
// osv. osv

Tror det hjælper, men det ved jeg jo desværre ikke før efter at indlægget er sendt
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-04 19:15

Nope natmaden.... Må skuffe dig

Læs selv..

..men måske uden kommentarer?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-04 19:18

Mit forslag til Kandu.dk er at lade kode stå som en alm. system font når den står mellem [ c o d e ] ... [ / c o d e ]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-02-04 19:18

nope det var næsten slemmere, men molokyle, der er da vist andre måder at
lave kommentarlinier på,, tænker på # og ' og <--!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-04 19:20

Sådan en ganske alm. standard <pre> ... <pre> tag ting

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-04 19:33

natmaden -> Tænk på : Dette 'problem' opstår hver gang man prøver at hjælpe andre brugere i HTML, (D)HTM, XML, Javascript, ASP, PHP ..og hva' har vi?

Tror Kandu.dk ikke har flere brugere !!!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : granslam

Dato : 03-02-04 19:38

Tak for svaret molokyle. så er jeg mere rolig ikke at jeg tvivler på det du laver men hvis jeg husker ca 14 dage tilbage gav du også noge script til en eller anden side der ikke ville lukke ned
mvh granslam

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-04 19:56

granslam ->

Dengang handlede tråden, så vidt jeg husker, om at dumme sig på kandu.dk
..og jeg lagde vægt på det var et [ og ] script, samt lagde anvisninger 'for dummies' om; hvordan man slap af med skidtet igen !

[hør] granslam : Hvordan gik det da dig dengang ?

</MOLOKYLE>