/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hong Kong
Fra : tinah
Vist : 617 gange
50 point
Dato : 03-02-04 16:41

Hej. Er der nogen der ved hvad man kan købe i Hong Kong med fordel.
- altså hvad man kan spare penge ved at købe derude?
Jeg ved at kameraer er billigere men hvad ellers

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-04 16:56

Husk at smide æsken og kvitteringen væk inden i lander.

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 03-02-04 17:19

refi: hvorfor - forklaring udbedes tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-04 17:22

Vi har desværre ikke fri indførsel af varer i Danmark

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 03-02-04 17:27

Tak det blev jeg MEGET klogere af!

Kommentar
Fra : tinah

Dato : 03-02-04 17:36

Ja og jeg blev også forfærdelig meget klogere af refis svar.....................
Mit spørgsmål gælder stadig!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-04 17:43

Undskyld "tinah" det lød bare som om du skulle på en større indkøbsrejse, og så ville det da være ærgeligt at opdage at når told & skat havde været der var det billigere at gå i brugsen.
Men ellers - Alt elektronik og tøj. Der er sikkert også andre ting (smykker o. lign.) men det er lidt farligt medmindre man er kender.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-04 21:21

Hejsa
Prøv at kigge lidt på http://www.cqj.dk/mail12.htm
Hygge

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-04 21:24

NB: Og Hong Kong fra A-Z på http://www.asiaxpat.com.hk/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-04 21:29

NNBB: og til sidst "Dansker i Hong Kong" på http://www.danes-abroad.com/Hong_Kong.hongkong.0.html

Accepteret svar
Fra : tjantzen

Modtaget 50 point
Dato : 09-02-04 11:59

Næsten alt er billigere i Hong Kong end i Danmark, så det kommer selvfølgelig an på, hvad du er på udkig efter.

Det er rigtigt, at elektronik er billigere end i DK men som det også blev nævnt, så skal man passe på med at der er ALT for billigt.
Hvis det er så billigt, at det næsten er for godt til at være sandt, så er det heller ikke sandt!
Millioner at turister strømmer igennem HK hvert år og mange bliver rippet i elektronikbutikkerne, og især efter SARS (og ny fugle influ.) er der kommet hård konkurrence om godtroende turisters dollars.
Nogle af de scams, som de benytter sig af er at man skal betale ekstra for ting som batterier, flash cards, taske, international garantibevis o.s.v. Oftest bliver det også lagt et "sur-charge" oven i prisen hvis man vil betale med creditkort.
Alle disse ting, gør at man ikke sparer de store summer, som man havde forstillet sig.
Et andet scam er at fx. kameraet, som man har fået forvist bliver bytte med en ældre model mens man betaler eller at de kommer tilbage, og fortæller at den model man gerne ville have (og som de har tilbudt til en super favorabelpris) ikke er på lager men at man kan få en "bedre" model med rabat istedet (dog ikke så super favorabelt).
Det anbefales at shoppe sammen med en lokalperson, som evt. kender butikken. Du får ikke den super billige pris men du kan mere sikker på ikke at blive snydt.

En andet meget god ting at købe i Hong Kong er briller (hvis man altså står og skal bruge sådanne nogle). Samme kvalitet, som i DK og til en tredjedel pris.

Skræddersyet tøj (habit, smokings, selskabskjoler, skjorter o.l.) er også billigt og kan laves hurtigt.

Visitkort er også en ting, som jeg køber stort ind af, når jeg er i Hong Kong.

Ellers er modetøj og kopimodetøj også meget billiere end i Dk

Perle, silke, (igen skal der her passes på med disse to ting; det må heller ikke være FOR billigt)

bøger, DVD'er (kopi-dvd'er får man for en slik, husk dog, at de fleste er kodet til Asien-regionen eller USA-regionen)

Ellers er der jo også den gastronomiske side af oplevelsen. Hong Kong er beriget med et utal at gode restauranter for hele verden.

go´ fornøjelse og go' tur

mvh Thomas

Godkendelse af svar
Fra : tinah

Dato : 09-02-04 17:53

Tak for svaret tjantzen.
Hvor er det skønt at du gider (efter så mange dage) og oven i købet så langt et svar. Mange tak
Tina H

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 10-02-04 08:36

Selv tak.
Det var da så lidt

BTW du skal selvfølgelig ikke smide din kviteringer væk inden, at du skal igennem tolden. Gem dem istedet. Hvis tolderne bestemmer sig til, at der er nogle ting, som du skal betale moms af, så værdifastsætter de det med mindre, at du kan bevise, hvad du har givet for det.
Jeg har aldrig været ude for, at de har gennemrodet ALT for at finde en kvittering.

Og mht. elektronik butikker og hvis du ikke kender nogle lokal, som kann henvise dig, så kan du altid ring til det danske konsulat eller den danske sømandskirken. De kan altid henvise dig til nogle "hæderlige" elektronikbutikker.

endnu engang go´ tur

mvh
Thomas
(forhenværende Hong Kong expat.)