/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
"forsølvede" lysestager
Fra : millekjaer
Vist : 635 gange
18 point
Dato : 03-02-04 16:30

Kan man give et par "forsølvede" (ikke ægte sølv, men alm. "sølv"lysestager fra Ilva) en eller anden overfladebehandling, så man undgår at skulle pudse dem og dermed slide sølvbelægningen af?

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 03-02-04 16:35

Du kan give den en gang klar lak, evt spray./nilsg

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 03-02-04 17:49

Ganske almindeligt hårlak kan bruges....

-Ole

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-02-04 21:39

Du kan også bruge lakforsegler til biler selv om der ikke er nogen lak, det holder ikke så længe, som lakering, men er lettere at fjerne og så er det en rigtigt god idé, at opbevare lysestagerne i en tæt tillukket plastic´pose når de ikke lige skal stå fremma da det er luftens blanding af fugt og ilt der oxiderer sølvet.

Bjarne

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 04-04-05 23:54

Puds dine lysestager pænt, giv dem derefter klar metallak, og sæt dem i bageovnen, indtil lakken er pæn og jævn.
Så behøver du ikke pudse dem mere.
God fornøjelse.