/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
restaurering af afsyret træ, som har fåe~
Fra : saba2
Vist : 1755 gange
20 point
Dato : 03-02-04 16:28

Jeg har fået nogle gamle afsyret egetræs stole, som desværre har stået ude under et halvtag og har suget en del fugt, så træet er blevet gråt og der gro noget på det nogle steder. Jeg vil gerne have stolene sæbebehandlet lige som mit spisebord, men hvad skal jeg gøre ved stolene inden jeg giver dem sæbe?

Mvh Saba2

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-04 19:23

De skal ind og tørre og så skal de smøres med svampedræber og tørre igen slibes og derefter sæbebehandles mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-02-04 23:15

Skal du ikke have lukket dit spørgsmål ?? Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-04 14:44

Hvoffor stille spørgsmål når man ikke gider at svare ?? Underligt Mvh Sune

Kommentar
Fra : saba2

Dato : 10-02-04 14:18

Hvis du keder dig så meget, kan du da bare fortælle hvordan man går.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-04 19:06

Det er da ikke for at du skal gå men var det et brugbart råd eller hvad ?? det er vel meget almindeligt at svarer hvis nogle gider at svarer dig og er det brugbart det råd du fik så lukker man ved at trykke på accepter svar Mvh Sune

Kommentar
Fra : annijensen

Dato : 25-02-04 22:00

Hej er der nogen der kan hjælpe mig.En vandskjold (mørkt) på et afsyret egetræreol,hvad gør jeg.Tak

Kommentar
Fra : chris10an

Dato : 25-03-04 18:08

Kedeligt egetræ, nyt som gammelt, kan lysnes med oxalsyre,Mates.
Opløsning fremstilles under hensyntagen til sikkerhed ved arbejde med syre.
Oxalsyren skal opløses i meget varmt vand, dog ikke kogende, og påføres træet med
pensel. Når træet er tørt skal det slibes og kan herefter behandles efter behag.

Kommentar
Fra : Akselsenior

Dato : 08-04-04 15:08

Antikt egetræschatol, formentlig lavet før 1850, restaureret ca 1960, hvor jeg købte det. Det har formentlig fået voksbehandling og nye beslag, men hængsler og låse ser ud til at være originale, og skuffer m.m er de originale, hvorimod der er monteret krydsfinersbagklædning. Mit problem er, at der i tidens løb er komme pletter og ringe efter vand. Hvordan fjernes disse skjolder på korrekt vis?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-04-05 00:39

Skal du ikke have lukket dit spørgsmål ?? Mvh sune