/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Chmod på localhost
Fra : Cornell24
Vist : 461 gange
100 point
Dato : 03-02-04 13:26

Jeg har et php script, hvor der bliver fortalt at man skal uploade filerne til serveren som chmod 777 eller 666. Problemet er at jeg har filerne liggende på min HD i localhost. Hvordan ændre jeg mappen eller filerne til 777???

Jeg har prøvet at lave en ftp server, og derfra ændre mappen til chmod 777, men der sker ikke rigtig noget.
Har jeg forstået det rigtigt, at chmod 777 betyder at filerne ikke er skrive beskyttet???

Jeg bruger WinXp, Apache, php, mysql og phpmyadmin.

Håber nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 03-02-04 13:59

<?
chmod("/mappen/filen", 777);
o.s.v
?>

Det er løsningen, tror nok det er noget med, at ændre rettigheder.

http://forums.devarticles.com/archive/4/2003/5/2/3528
http://www.netexplorer.dk/artikler/andre/art-03-chmod.shtml
her står lidt mere

Kommentar
Fra : Cornell24

Dato : 03-02-04 15:08

Ok, skal det skrives ind i en fil for sig selv, eller skal det ligge i en bestemt fil?

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 03-02-04 19:36

Ifølge hvad jeg har læst laver du en fil (chmod.php f.eks) med ovenstående og kører den på tfp'en én gang, så burde filerne være lavet om én gang for alle.

Gav det mening :o