/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Radeon 9800pro Grafikfejl?
Fra : thomas_abc
Vist : 286 gange
160 point
Dato : 03-02-04 10:44

Her har netop inversteret i et radeon 9800pro fra ATI. Problemet er følgende:
Når man starter computeren ses den første grafikfejl allerede ude i dos, på Dell logoet (dell dimension 8300) i form af små prikker over hele logoet. Derefter ses der grafikfejl på win xp logoet (winxp home) (der hvor der er sådan en loading-bar) også i form af små prikker midt i baren. Så kommer man ind hvor man skal logge sig på. Og der ses nogle fede vertikale streger ned over skærmen (5 styks) som malet med en pensel. De er røde (gennemsigtige) og derudover er alle de vinduer jeg åbner i windows også overvejende gennemsigtigt røde. Når jeg spiller cs er der blå små prikker overalt. Hvad gør man?

Kortet er købt i USA, så jeg ændrede nogle jumpers, fra ntsc til PAL. Jeg har tjekket at køleren virker fint. Desuden har jeg (godt nok først efter at jeg havde sat kortet i) slette mine nvidia driver filer (der er 1 fil jeg ikke kan slette, den bliver gendannet heletiden (nv4_disp.dll)). Kan det have noget med tv-out, eller opdateringshastighede at gøre? HJÆLP!!

Jeg håber at nogen kan hjælpe, for 1700 kr ud af vinduet er også en slags penge!!

Hjælp!! mvh Thomas G

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-02-04 13:05

Ja, det er historien om at forsøge at spare på det forkerte område... Lyder som en grafikkortsfejl du der beskriver, og her ville en bytning hos en forhandler løse problemet...

Men det koster næppe 1700,- at returnere kortet, og få dem til at sende et nyt. Gå evt. på nettet for at undersøge om du skal have et returnr. før du sender pakken.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : thomas_abc

Dato : 03-02-04 14:03

Er du sikker på at der er en fejl på kortet? det lyder underligt! Kan det have noget at gøre med at de i Amerika køre med en anden strømstyrke? (50 - 60 Hz)

Kommentar
Fra : thomas_abc

Dato : 04-02-04 20:26

Nu har jeg fundet ud af at at det faktisk er en reel grafikfejl på selve kortet... Havde løbt to af samme slags, så jeg satte bare det andet i og VUPTI...så var grafikken super nice

Kommentar
Fra : meduse

Dato : 05-02-04 12:47

Ændrede du jumper før eller efter du opdagede problemet?