/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Motorcykel kørekort
Fra : abelspendabel
Vist : 672 gange
38 point
Dato : 03-02-04 08:45

Hej alle "bikere"

Leder med lys og lygte efter en køreskole (link modtages gerne) der praktiserer motorcykel kørekort på en weekend. Altså det skal være et weekend kursus hvor man står med pappet i hånden når weekenden er omme.

Bor i kbh området

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-04 08:53
Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-02-04 09:09

Nu har jeg ikke lavet den store research på området, men jeg TROR ikke du kan tage et MC kørekort på en weekend, med mindre der er tale om generhvervelse.

Under alle omstændigheder kan du ikke få "pappet" uden at gå til både teori- og køreprøve, og de afvikles ikke i weekends.

Kommentar
Fra : nulrik

Dato : 03-02-04 09:43

Der findes intensiv-kurser hvor det hele speedes op, men der er visse regler for afholdelse af teori- og køreprøve
prøv at snakke med www.mcskolen.dk som jeg ved har sådanne kurser

Kommentar
Fra : novice

Dato : 03-02-04 11:29

Den tror jeg ikke på!

1.teori + pratik skal tages i en bestemt rækkefølge
2.der er for det meste vente tid hos politiet
3.kunne jo være man ikke lige var den nye Valentino Rossi og skulle have lidt flere timer

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 38 point
Dato : 03-02-04 14:25

abelspendabel
Det kan man ikke.
Nedenstående citat er hentet fra nulrik's link under regler:
citat start:
Undervisningen skal minimum strække sig over 14 undervisningsdage, der må ikke undervises i mange timer i træk og pauser over 90 dage i et forløb forælder undervisningen. Citat slut.

Det er en del af de lovpligtige elementer.

Godt link nulrik

bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : abelspendabel

Dato : 03-02-04 15:45

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-02-04 15:48

Selv tak, men det var vel egentlig nulriks link der gav svaret.

bentjuul

Kommentar
Fra : ehald

Dato : 04-02-04 20:53

Hej abelspendabel
Ifølge Rigspolitiets undervisningsplan til kørekort kat. A (Motorcykel)
Skal man som minimum undervises 26 lektioner á min. 45 minutter i teori.
4 lektioner á 45 min. på lukket øvelses plads (Kravlegård)
13 lektioner á 45 min. i manøvre på vej.
5 lektioner á 45 min. på køreteknisk anlæg
Og man kan først bestille køreprøven efter at man har bestået teoriprøven, og man skal i mange politikredse forvente en hvis ventetid på prøver.
Og som bentjuul rigtig skriver skal man modtage undervisning på 14 forskellige undervisningsdage, og ikke bare 14 dage.
Du skal sammen med kørelæren underskrive i en logbog for hver lektion, og det gør man under strafansvar, som i værst fald kan give op til 4 mdr. hæfte. Politiet kan til enhver tid forlange at se kørelærens eksemplar af logbogen, som skal være tilstede både i teorilokalet og i bilen når i er ude at køre.

Ehald

Kommentar
Fra : donabbasi

Dato : 28-04-04 12:46

er der nogen stede hvor der er mulighed for at tage teori om morgenen ????

Kommentar
Fra : donabbasi

Dato : 28-04-04 12:46

er der nogen stede hvor der er mulighed for at tage teori om morgenen ????