/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sletning af 2000 pro
Fra : trytter
Vist : 331 gange
200 point
Dato : 02-02-04 22:44

hey! hjælp mig... jeg har en pc med windows xp og der er også windows 2000 kan man godt slette 2000 hvis man vil det uden at slettet alt på ens pc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hjælp!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-02-04 22:52

Nej for du har nok en opgradering fra win2000 til XP.
Emesen.

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 02-02-04 22:55

Hejsa

Du har vil installeret styresystemmerne på hver sin partition.
Du sletter bare den partition som det styresystem du vil slette er på???

Agent2002

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-02-04 23:46

Hvis du har en dual boot promt der kommer op i starten, for at lade dig vælge om du vil starte XP eller 2000, så skal det rettes, så kun XP automatisk indlæses.
Det Agent2002, mener, er at hvis XP ligger på drev C, og 2000 på drev D, så kan du slette/formatere D. Men jeg er ikke sikker på andet end at du så får en fejlmelding. Jeg mener der er en bestemt fremgangsmåde der skal benyttes, når det ene styresystem fjernes.
Det er ALTID bedst at kun installere et styresystem, på en tom HD, da der tit kan gå kuk i det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 03-02-04 00:11

Hejsa...

pallebhansen lige mine ord.....men

Omkring installering af flere styresystemer, kunne du suplerer din computer op med software programmet
PartitionMagic 8.0. Det er nemt at bruge til sletning af oprettet partitioner. Du kan dele harddisken op i flere dele til f.eks Musik, film, billeder, spil m.m.
Du kan også oprette/installere op til 4 forskellige styresystemer med programmet.
I opstartfasen vælges hvilket styresystem som skal startes op.
Det skal siges jeg ikke har brugt denne funktion før, så jeg er ikke helt sikker på hvor godt/stabilt din computer kommer til at kører, når flere systemer er installeret? Men det er da en mulighed.....

http://www.symantec.com/partitionmagic/index.html

Mvh Agent2002

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-02-04 08:21

Der kan "køre" adskillige styresystemer mere end 4 bare de kører på logiske drev.
trytter's problem er nok at de "hænger" sammen og ikke uden videre kan adskilles.
Emesen.

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 03-02-04 10:36

Nu tror jeg ikke trytter får brug for så mange styresystemer på en gang aligevel. trytter har på nuværende tidspunkt 2 styresystemer installeret. Jeg henvisede mere til næste gang trytter kommer i samme sitution. Her har PartitionMagic 8.0, den magic omkring installering af flere styresystemer, samt opdeling af harddisken i flere drev.
Det bliver meget nemmer at slette andre systemer som er installeret+Oprette flere drev/slette dem igen m.m.

trytter hvordan er dine nuværende styresystemer installeret. Ligger de på et drev C og et H ... eller hvordan forholder det sig????
Agent2002

Kommentar
Fra : pzymex

Dato : 03-02-04 11:33

Jeg vil nok ikke anbefale at formatere sin systemdisk (Aktiv partition,normalt C:) da denne indeholder vigtige opstartfiler.

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 03-02-04 12:34

tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 07:49

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-04 22:54

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-11-04 13:14

trytter: Er du stadig levevde.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-01-05 09:22

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-02-05 22:17

ææ trytter, lever du?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-02-05 09:52

Ups, så blev du banned. Det bliver man efter et år!!!
Uanset om der var nogen der ikke fandt de vises sten til dig, så er det altså alm. kutyme at lukke sit spørgsmål, der er da nogen der har brugt tid på at hjælpe dig, men det er du vel ligeglad med?
For øvrig skriver du ikke hvad der var fejlen så var.
VH Palle Hansen