/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
SMTP server
Fra : Better_Performance
Vist : 387 gange
50 point
Dato : 02-02-04 09:29

Jeg er i den situation, at jeg bevæger mig på to forskellige forbindelser, og benytter forskellige SMTP servere.

Findes der et smart kunstgreb jeg har overset, således, at jeg ikke skal ændre i mine konti hver gang jeg skifter forbindelse??

Jeg bruger Outlook 2002 og Windows XP Pro

Accepteret svar
Fra : Moneypenny

Modtaget 60 point
Dato : 02-02-04 10:30

Den nemme løsning. Opret to instanser af hver konto med hver deres smtp server. Navnet på kontoen skal bl.a. angive, hvilken smtp server der er tale om. Når du så skal sende, vælger du bare den rigtige konto fra dropdown menuen <konto>.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-02-04 10:50

Ikke for at forklejne hjælpen, men det er jo nemmere at skifte indstillingerne for begge konti en gang om dagen end at skulle vælge konto HVER gang en mail skal sendes, mon der er en mere brugbar løsning?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-02-04 11:15

Jeg forstår ikke dit svar til Moneypenny, har du prøvet det Moneypenny foreslår for det er det eneste rigtige ?

bentjuul

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-02-04 11:30

Jeg er skam med på at det kan lade sig gøre, men i dag kan man jo alt muligt, så det kunne godt være man kunne oprette forskellige profiler, med samme indbakke men forskellige SMTP servere alt efter omjeg logger på fra kontoret eller hjemmefra

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-02-04 11:36

Og ved at formulere spørgsmålet klart for mig selv fandt jeg så ud af, at det er løsningen.

Man opretter simplethen to profiler med forskellige SMTP servere og så vælger man den relevante når man åbner Outlook, hermed er løsningne videregivet, men pointene skal jo falde et sted

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-02-04 11:36

Tak for svaret Moneypenny.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 02-02-04 11:38

Kører firmaet ikke med OWA?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-02-04 11:40

OWA??

Det er pop3 konti, det skulle måske havde været nævnt, med med Web Access (som jeg går ud fra du mener) ville det jo ikke være nødvenidgt at ændre indstillinger i Outlook

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-02-04 11:44

Jamen, du kan jo netop have samme indbakke når du opretter en profil mere ! Det lyder ikke som om du har prøvet Moneypenny's forslag ! Prøv det, så vil du opdage at det virker.

bentjuul

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-02-04 11:47

Moneypenny's oprindelige forslag tolkede jeg som at jeg skulle oprette samme konto flere gang, og så vælge hvilken jeg violle sende fra i hver enkelt mail.
Den løsning jeg selv fandt frem til var at oprette to profiler og så sætte Outlook til at spørge om hvilken profil der skulle benyttes når jeg åbner programmet, på den måde skal det ikke gøres hver gang jeg sender en ny mail.

Jeg er ikke i tvivl om at det andet forslag virker, det andet er bare mere hensigtsmæssigt

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-02-04 11:56

Godt det lykkedes for dig, det var jo hovedsagen, men det var rent faktisk det samme Moneypenny foreslog. God fornøjelse med det.

bentjuul

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-02-04 12:02

Nu bliver jeg altså en lille smule flueknepper.

Det var ikke det forslag Moneypenny kom med.

Forslaget fra Moneypenny gik på at jeg under mine email konti skulle oprette den samme konto flere gange, men med forskellig smtp server, og så vælge hvilken konto jeg vile sende fra når jeg havde komponeret en mail.

Den løsning jeg selv fandt frem til var at oprette en ekstra brugerprofil i Outlook som havde den alternative smtp server indtastet, således at jeg når jeg åbner Outlook vælger om jeg sidder hjemme med en smtp server, eller på kontoret med en anden smtp server.
Men du har ret i at hovedsagen var at det lykkedes, grunden til at jeg uddyber er, at der kan være andre der følger denne tråd, og jeg synes den mest hensigtsmæssige metode bør fremgå