/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Hjæælp fogederetten og min/ vores bil
Fra : champ140
Vist : 1057 gange
100 point
Dato : 02-02-04 09:18

Jeg og min samlever har købt en bil fra 1997, bilen vi købte har fiatfinans pant i.
Mit spørgsmål.: kan de tage bilen fra mig/ os i fogederetten eller kan de ligge en pant i bilen når den er betalt, Kan fiatfinans kræve bilen indfriet selv om vi betaler den i hver mdr.Når fiatfinans finder ud af at retten har lagt pant i bilen efter den er betalt. Der til jeg sige at jeg skal ikke i retten for min bil men noget kladtgæld ...

Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 110 point
Dato : 02-02-04 09:52

Selvom Fiatfinans har pant i bilen, kan de ikke kræve den bortsolgt på et vilkårligt tidspunkt. De kan kun kræve den bortsolgt, hvis I ikke overholder den aftale I har indgået med dem. Det bliver ikke anderledes, selvom andre kreditorer får pant i bilen, da disse kreditorer skal respektere Fiatfinans panteret, fordi Fiatfinans har højest prioritet, men andre kreditorer kan sagtens få pant i bilen.

Jeg håber det besvarer din spørgsmål.

Mvh
Jensen

Kommentar
Fra : champ140

Dato : 02-02-04 10:44

Jamen jeg siger mange tak for dette svar og det hjalp mig og fik mine nerver på plads....

Mvh
champ140

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 02-02-04 11:16

Hvis du er tilfreds med mit svar, kan du acceptere det ved at klikke på "accepter svar" i højre side over mit indlæg.

Mvh
Jensen

Kommentar
Fra : champ140

Dato : 02-02-04 11:52

Ryejensen, hvor har du den viden fra...men tak på forhånd for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : champ140

Dato : 02-02-04 11:52

Tak for svaret RyeJensen.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 02-02-04 11:54

Jeg er næsten færdig med at læse jura på københavns universitet, og så har jeg arbejdet som ansvarlig for en inkassoafdeling på et advokatkontor.

Mvh
Jensen