/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
byg dine egne bondehusvinduer
Fra : anneaaboe
Vist : 343 gange
40 point
Dato : 01-02-04 11:49

Jeg vil gerne lave et bondehusvindue (tophængt 52cm x 65 cm) selv.
Hvordan gør man?Hvor kan man læse om det?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-02-04 12:06

Tophængte bondehusvinduer?
Er det ikke et stilbrud?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 01-02-04 12:45

Du kan gøre det på den grimme måde. Købe et færdigt husmorvindue (tophængt kan dreje hele vejen rundt). Skærelister til og montere udvendigt så det ser ud som om der er 6 glas.
Du kan også købe et færdigt husmorvindue uden glas og lave seks felter indeni rammen med udfræsning til seks glas du bestiller efter mål, det kan blive kønt, hvis det absolut skal være tophængt.
Det er håbløst at gå igang fra bunden af med beslag glideskinner og så videre. Dog kan du selvfrølgelig lave det på den gammeldags tophængte måde hvor det kun hænger løst i toppen, men det er et kæmpe arbejde.

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 04-02-04 21:10

Hej Teil.

Stilbrud ?? Nope - hvis du kom forbi vores husmandssted ville du med garanti aldrig bemærke at vores bondehusvinduer er tophængte. Fordelen er at du helt undgår den tykke midtersprosse (eller hva' den nu hedder ) og får max. lys ind ad vinduerne.

MVH
KSGP