/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Betaling til udlandet....
Fra : Denpete
Vist : 2503 gange
20 point
Dato : 01-02-04 10:51

Er ikke helt klar over, om dette er det rette forum, men nu spørger jeg:
Hvordan betaler man med international postanvisning?
Jeg skal sende penge direkte til en privat person i Italien, som beder om penge sendt via 'postal order' - hvilket jeg oversætter med 'postanvisning'.

Er der hjælp at hente her?

Vh
Denpete

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 01-02-04 11:10

Få modtagerens iban-nr. og den italienske banks swiftkode. Så kan du overføre beløbet i Euro. Det koster 25 kr. for en "økonomi-overførsel" inden for EU, og beløbet er fremme i løbet af 3 bankdage. Tal med din bank om det. Har du net-bank kan det hele ordnes den vej.
Mvh
Olelyster

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 01-02-04 11:22

Vil det sige, jeg ikke blot kan gå på posthuset - udfylde en 'international postanvisning' med privat-modtagers navn og adresse, men skal sende pengene via bank?

Denpete

Accepteret svar
Fra : olelyster

Modtaget 20 point
Dato : 01-02-04 12:17

Du kan godt sende fra posthuset; jeg nævner blot den billigte løsning.
O.L.

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 01-02-04 12:18

Du kan godt sende fra posthuset; jeg nævner blot den billigste løsning.
O.L.

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 01-02-04 12:26

Tak for svaret olelyster.
Jeg forsøger at få hans iban-nr. og hans banks swift-kode. Blot hvis ikke det var muligt at få opæyse disse numre/koder.
Har du en ide om prisen på posthuset som alternativ?

Vh
Denpete

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 01-02-04 12:50

Jeg betalte 100 dkr for en postanvisning til Sverige på posthuset forleden.

(og så siger post-dk at de ikke tjener penge nok!)

Jeannie