/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Centimetermål i photoshop
Fra : Thulla
Vist : 2495 gange
20 point
Dato : 31-01-04 22:31

Hej,

Jeg skal lave et layout til en tændsstiksæske i photoshop 6.
Jeg kender målene: 5,6 x 3,6 x 8 mm. Men hvordan finder man en måleenhed i photoshop?

Håber du kan hjælpe,

Hilsner fra Thulla

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 30 point
Dato : 31-01-04 22:39

Prøv ctrl+R eller kig i vis

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 22:41

vis = view hvis engelsk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 22:42

gitterlinier kunne måske også hjælpe dig også i View.
Jeg håber at det er rigtigt da jeg kører PS 5.2

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 31-01-04 22:42

du højreklikker i bjælken,altså den øverste ramme omkring det billede du vil se størrelsen på. Billedestørrelse, der kan du selv bestemme størrelsen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 22:46

->>plugster hvad så hvis man kører i fuld visning skal man så minimere først

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 31-01-04 22:53

HejThulla

Hvis du går i indstillinger i det første rullegardin kan du vælge enheder. Du kan vælge ctrl. R for at slå linealer til, og derudover kan du i vis info følger højde og bredde.

Hilsen U_J

Godkendelse af svar
Fra : Thulla

Dato : 31-01-04 22:55

Tak for svaret BjarneD.

Jeg er totalt nybegynder - håber du kigger ind hver dag, så snart jeg har optjent flere point, så kommer der bunker af spørgsmål.

Kh Thulla

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 22:59

Hej Thulla der er masser af gode svarere her på Kandu bare spørg løs

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 31-01-04 23:51

Hej Thulla, håber du har fået den hjælp du skal bruge, hvis du har lyst til at lære om PhotoShop findes der flere billig blade du kan købe i alle bog og DSB forretninger, eller du kan søge på f.eks. Google og der vil du så finde en masse oplysninger/toturials. God weekend.