/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Online system eller noget...
Fra : Donny
Vist : 432 gange
100 point
Dato : 05-04-02 13:40

Jeg er newbie mht asp, og vil gerne lave et asp script der kan vise om min maskine er tændt.

Yderligere forklaret skal det fungere således:
Du går ind på en hjemmeside, asp checker om mit ip er i live (jeg har fast ip)
Du får så at vide på siden enten Online eller Offline.

Det kan jo højst sandsynligt lade sig gøre, men jeg er ikke helt klar over hvordan. Jeg har siddet og pillet lidt ved det, men får ikke helt det resultat jeg gerne vil have.
Er der nogen der kan hjælpe..?

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 05-04-02 12:44

Donny wrote in news:7%fr8.8121$567.467003@news000.worldonline.dk:

> Jeg er newbie mht asp, og vil gerne lave et asp script der kan vise om
> min maskine er tændt.
>
> Yderligere forklaret skal det fungere således:
> Du går ind på en hjemmeside, asp checker om mit ip er i live (jeg har
> fast ip)
> Du får så at vide på siden enten Online eller Offline.
>
> Det kan jo højst sandsynligt lade sig gøre, men jeg er ikke helt klar
> over hvordan. Jeg har siddet og pillet lidt ved det, men får ikke helt
> det resultat jeg gerne vil have.
> Er der nogen der kan hjælpe..?
>

der blev spurgt om nøjagtig det samme for kun 14 dage siden. Se tråden
med emne "Online/Offline" med indledende msg-ID:

<3c959d24$0$18465$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk
http://asp.stocholm.dk
Svar til gruppen og ikke til mig privat pr. email :|

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 05-04-02 14:10

Jeg synes bare ikke lige at der blev svaret på det han spurgte om. Jeg fulgte linket han havde givet og kom frem til noget med databaser. Det var ikke lige det jeg søgte, men det kan da selvfølgelig også bare være mig der ikke kan læse... :)

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 05-04-02 15:27

Jeg hælder til at jeg skal bruge enten w3 sockets eller aspDNS. Jeg kan bare ikke helt greje metoden.

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 06-04-02 20:16

Jeg er ved at arbejde på en løsning med hjælp fra et par andre.
Det foregår via Javascript og w3 sockets.
Og mht icq bliver det ikke aktuelt, da jeg slet ikke bryder mig om det program, men tak for forsøget alligevel

/ Tommy

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-04-02 08:34

hmmm så burde du jo lukke spørgsmålet, da i er ved at finde en løsning.....??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-04-02 09:17

"Jesper Stocholm" <spam200204@stocholm.dk> wrote in message
news:Xns91E78BAD8C776spamstocholmdk@192.38.208.81...
> der blev spurgt om nøjagtig det samme for kun 14 dage siden. Se tråden
> med emne "Online/Offline" med indledende msg-ID:
>
> <3c959d24$0$18465$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

Hvordan er det lige man søger efter den tråd? (Man kan vel søge på ID siden
du skriver der).
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-04-02 11:07

Christian M. Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "Jesper Stocholm" <spam200204@stocholm.dk> wrote in message
> news:Xns91E78BAD8C776spamstocholmdk@192.38.208.81...
> > der blev spurgt om nøjagtig det samme for kun 14 dage siden. Se tråden
> > med emne "Online/Offline" med indledende msg-ID:
> >
> > <3c959d24$0$18465$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>
>
> Hvordan er det lige man søger efter den tråd? (Man kan vel søge på ID siden
> du skriver der).

du går fx ind på Googles usenet-interface og finder denne gruppe. Den ligger
fx på

http://groups.google.com/groups?hl=en&group=dk.edb.internet.webdesign.serversi
de.asp

Herefter bruger klikker du på "Advanced Groups Search" og der søger du efter
messag-id som jeg sendte i det forrige indlæg.

:)

Du kan også prøve at tewake din newsreader til ikke at slette læste indlæg
efter nogle dage ... eller skifte din newsreader ud med en anden. Her kan jeg
fx varmt anbefale XNews :)

endelig kan du også på html.dk søge efter fx ordet "online" ... det vil også
give dig nogle indlæg om det. Af en eller anden grund kan man ikke søge på
msg-id via html.dk ... :( ... så du må gætte på et ord i indlægget før du kan
bruge deres søgefunktion.

/Jesper Stocholm

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud
og vind luksus webhoteller fra Wannafind
KLIK HER! => http://www.html.dk/editor

Godkendelse af svar
Fra : Donny

Dato : 07-04-02 15:11

Tak for svaret Jesper Stocholm.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-04-02 14:43

On Sun, 7 Apr 2002 10:16:37 +0200, "Christian M. Nielsen"
<christian@cmnielsen.dk> wrote:

>> <3c959d24$0$18465$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>
>
>Hvordan er det lige man søger efter den tråd? (Man kan vel søge på ID siden
>du skriver der).

I Agent klikker man bare på den - kan man ikke det i OE?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-04-02 09:40

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
news:a6j0bugvrp8vgt7o504de47em6cnjr1gua@4ax.com...
> >> <3c959d24$0$18465$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>
> I Agent klikker man bare på den - kan man ikke det i OE?

Så skal der være news:// foran den sådan her:

news://3c959d24$0$18465$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

--
Jakob Andersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-04-02 09:43

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse
news:a8rl1o$t5s$1@sunsite.dk...
> Så skal der være news:// foran den sådan her:

ups: news:
news:3c959d24$0$18465$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

news:// bruges til at angive en server f.eks. news://news.sunsite.auc.dk

--
Jakob Andersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-04-02 09:44

Jakob Andersen wrote in news:a8rl1o$t5s$1@sunsite.dk:

> "Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> news:a6j0bugvrp8vgt7o504de47em6cnjr1gua@4ax.com...
>> >> <3c959d24$0$18465$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>
>> I Agent klikker man bare på den - kan man ikke det i OE?
>
> Så skal der være news:// foran den sådan her:
>
> news://3c959d24$0$18465$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
>

er du sikker på det ?

Mener du ikke

news:3c959d24$0$18465$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

i stedet ? Det du skrev er en URL til en newsserver ...

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk
http://asp.stocholm.dk
Svar til gruppen og ikke til mig privat pr. email :|