/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
deling af Stofanet med switch ??
Fra : daxie
Vist : 394 gange
50 point
Dato : 31-01-04 13:39

hej, så vidt jeg ved skulle det være muligt at dele stofanet via en switch, men det kan jeg sgu ik få til at virke..
Jeg har stofanet med dynamisk ip og en D-Link switch (DES-1005D).
Når pc1 er logget på kan pc2 ikke logge på uden at smide pc1 af nettet..
Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke ???

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 31-01-04 13:42

du skal bestille Familieopkobling... det løser dit problem :D det gjorde det i hvert til fald her... :D

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 13:44

Hvis Stofanet kun leverer en dynamisk IP adresse så er det årsagen og det kan jo være at den oven for nævnte familiepakke indeholder flere.
Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 31-01-04 13:47

nemlig...så bestil familieopkobling

Kommentar
Fra : daxie

Dato : 31-01-04 14:04

ja, men hvis jeg nu ikke gider betale for familieopkobling ??

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 31-01-04 14:09

så kan du ikke have flere computere koblet op på internettet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 14:14

Måske med router

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-01-04 18:25

Hmm! Har du sat computererne til automatisk at hente en ip addresse. Det tyder på at computerne bruger samme adresse!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 18:29

->>Tedd Der er tilsyneladende kun den samme dynamiske adresse på Stofanet. TDConcable gør det samme, een dynamisk IP.
Bjarne

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 31-01-04 18:51

Hvis du kun har én tilgængelig ip adresse, kan du sætte pc1 til at dele internetforbindelsen med pc2. Ulempen er dog, at pc1 altid skal være tændt, for at pc2 kan gå på nettet.

Kommentar
Fra : daxie

Dato : 31-01-04 20:17

Ja computerne henter automatisk ip's..
Det er forskellige ip's på de 2 maskiner som begge er dynamiske, men stofa har gjort sådan så man ikke kan logge på med mere end 1 pc af gangen. Så scorer de kassen med deres familieopkobling.
Og der er ikke meget ved at skulle have en pc kørende hele tiden..

Accepteret svar
Fra : Moneypenny

Modtaget 50 point
Dato : 31-01-04 20:32

Så ville jeg investere i en router med dhcp-understøttelse i stedet for. Routeren får en dynamisk ip fra isp på wan-siden, og den indbyggede dhcp-server i routeren sørger for at tildele lokale ip adresser på lan-siden.

Godkendelse af svar
Fra : daxie

Dato : 01-02-04 20:25

okay det må så være det jeg skal gøre...