/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan disse mapper slettes ??
Fra : goldeneye
Vist : 362 gange
50 point
Dato : 31-01-04 13:06

I min stifinder i XP har jeg et par mapper jeg egentlig gerne ville slette, men jeg ved bare ikke om de bliver brugt til noget. Det er følgende mapper:

noversion der ligger en fil i denne mappe, ShockwavePlugin.class
overblik der ligger en mappe i denne mappe, data, og i denne endnu en mappe, recovery. Det er kun i recovery mappen der er en fil, actual (er fra d. 14/1-03)
version her er der to filer, np32dsw.dll (Macromedia Shockwave) og NPSWF32.dll (Shockwave Flash 5.0 R41)

Kan jeg uden problemer slette disse mapper ?

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 31-01-04 13:19

jeg syntes ikke du skal slette:

noversion der ligger en fil i denne mappe, ShockwavePlugin.class
version her er der to filer, np32dsw.dll (Macromedia Shockwave) og NPSWF32.dll (Shockwave Flash 5.0 R41)

de dll'er skal du ikke slette, da computeren kan få fejl hvis den skal bruge dem til et andet program senere...
Noversion er sådan at du kan se Shockwave filer på internettet

Accepteret svar
Fra : ktrolle

Modtaget 50 point
Dato : 31-01-04 23:12

Er du i tvivl, opret en mappe et andet sted på drevet, skriv en tekstfil, om overnævnte filer og mapper, men hele stien ned til den mappe og de filer du vil slette
flyt så mappen og filerne over i den nyoprettede mappe med tekstfilen, hvis der ikke opstår problemmer når du bruger dine programmer, så skulle det være ok at slette
den nye mappe med tekstfilen. På den måde for jeg tit rydet op uden at komme til at slette noget forkert, og tekstfilen er kun for at kunne huske hvor man har fjernet programmet fra, det kan være svært efter et par uger.

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 01-02-04 12:48

Generelt skal du ikke selv rydde op i operativsystemet :-9

Der findes nogle værktøjer så som regclean m.v. der kan rydder op i den registry og også være med til at analysere om de enkelte filer rent faktisk også bliver brugt.

Godkendelse af svar
Fra : goldeneye

Dato : 20-04-04 21:14

Tak for svaret ktrolle.