/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
ejer af geely mc
Fra : snoek
Vist : 1428 gange
20 point
Dato : 30-01-04 18:51

Hej.er der nogen her der kører på geely mc storm eller samurai da jeg gerne vil i kontakt med jer for at udveksle erfaringer med hensyn til disse maskiner.Da jeg har hørt at geely har solgt ca 150 stk.

Kommentar
Fra : novice

Dato : 30-01-04 22:39

Hej Snoek!

Jeg har købt en storm 250 mc, første motorcykel! men kan jo først køre på den pr. 1/3
så desværre 0 erfaring! Damn en hel måned endnu.

spænnende om vi bliver til grin eller aldrig selv får tørt smilet helt af,i forhold til suzuki,yamaha
......og alle de andre!

hvad er din egen erfaring indtil videre?????

Accepteret svar
Fra : inspectorclousseu

Modtaget 20 point
Dato : 31-01-04 10:59

Smid lige et link til nogle Geely billeder, så vi andre uvidende kan se hvad det er for een størrelse.......

Inspectøren

Kommentar
Fra : novice

Dato : 31-01-04 12:28

meget simpelt, gå ind på :www.geely.dk el. http://www.geely.dk/images/StormPrincebrochureside1-A4str.pdf
synes selv ikke farven er den fedeste, min er sølv

novice

Kommentar
Fra : martingade

Dato : 31-01-04 18:19

Faktum er at Geely er billig, men at stille den op imod så anerkendte mærker som Suzuki, Yamaha, kawa etc. er en fejl.

Kommentar
Fra : novice

Dato : 31-01-04 21:12

Nej kvaliteten er sikkert ikke den samme!
men nu koster de jo altså kun cirka det halve.det er i det billede man skal sætte dem op imod hinanden

Kommentar
Fra : martingade

Dato : 08-02-04 10:42

Novice: "spænnende om vi bliver til grin eller aldrig selv får tørt smilet helt af,i forhold til suzuki,yamaha
......og alle de andre! "

Med sådan en kommentar forstår jeg, at du mener om jeres Geely kan hamle op med de ovennævnte mærker.
Sorry hvis jeg har misforstået det, men selvom du tager med, at geely er halvt så billige, så tror jeg ikke engang de kan leve op til de andre.

Kommentar
Fra : novice

Dato : 08-02-04 12:19

Hej Martingade:måske lad os nu se!

kvaliteten er ikke den samme,kræver nok lidt mere pleje,men der skal mange reservedele+reperationer før jeg når op til f.eks. suzuki marauder 250ccm.
Det kan jo være at mærket,fordi det er så billigt kan presse prisen hos de andre til glæde for os købere!

Kommentar
Fra : martingade

Dato : 08-02-04 14:07

Hej Novice

Ja det ville da være skønt, men er nok desværre ønsketænkning
Under alle omstændigheder, håber jeg ikke du har følt dig stødt over det jeg har skrevet, vi er jo alle bikere, som hilser på hinanden.
Vi ses derude.
Mvh
Martin

Kommentar
Fra : snoek

Dato : 08-02-04 18:49

Hej Novice

Jeg har også lige købt en geely samurai 150cc så det er begrænset hvad jeg ved om den.
da det er 30år siden at jeg hade en kværn sidst.

Til dit spørdsmål om vi bliver til grin skal du nok regne med at høre nogle kommentarer om det er en kineser og hvad såen køre på.

Mvh
snøk

Godkendelse af svar
Fra : snoek

Dato : 10-02-04 09:41

Tak for svaret inspectorclousseu.

Kommentar
Fra : kimOlsen2999

Dato : 15-02-04 17:52

Hej

Helt til grin tror jeg nu ikke at vi bliver..

Jeg har selv siden 1/4-2003 kørt på Geely Boss (scooteren) hver dag, i sol, regn slud frost og hvad der nu eller kommer oppefra.
Jeg har ikke en eneste gang oplevet at den har svigtet mig, selv i minus 10 grader starter og kører den.
Den har nu rundet 6000 km og udover et "træt" startrelæ - som dog stadig virker, kan jeg se at jeg næste gang jeg stiller ventiler, skal have en ny pakning til ventildækslet.
Eneste garantirep. jeg har fået lavet, er et udstiftning af hovedcylindren til forbremsen, der virkede mærkeligt.

Geely kræver ventiljustering hver 1000/2000 km for at garantien holder, men de sidste 4000 km, har det ikke været nødvendigt at justere, kun at kontrollere på min.

Jeg tror stort set altid, at man får hvad man betaler for, og derfor regner jeg da heller ikke med, at Geely'en holder i 20 år, men indtil videre, har man af mine kammerater brugt betydelig flere penge på reparationer i 2003 end jeg har.

Så grin bare derude.

Hilsen

Kim Olsen