/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Honda melody benzin
Fra : benjabenja
Vist : 861 gange
100 point
Dato : 30-01-04 18:46

Hej!

Jeg har hørt noget med at man skal blande benzin og olie for at få benzin til sin knallert.
Men hvor meget skal der i af hver. Og hvor kan det købes det jeg skal bruge og det må genre være det bedste/billigste sted. Jeg har honda melody og er helt Blank på knallerter

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-01-04 18:58

På nogen tankstationer kan du købe færdigblandet benzin.
Ellers skal du hælde totakts-olie i benzinen og blande selv.
På dit tankdæksel eller i din indstruktionsbog står blandingsforholdet.
eks. 1:25 svarer til 1 liter olie til 25 liter benzin.
Emesen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-04 19:03

En melody blander da selv der er en seperat olietank og en benzintank Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 110 point
Dato : 30-01-04 19:04

Og i olietanken skal der 2 taksolie og 95 blyfri i benztanken

Godkendelse af svar
Fra : benjabenja

Dato : 30-01-04 19:12

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-01-04 19:24

Ja så er det jo meget nemmere.

Kommentar
Fra : Djernis

Dato : 30-01-04 21:57

Honda Melody kan køre på alt benzin (blyfrit eller blyholdigt) med oktan 92 eller derover - de par øres forskel i pris batter ikke ret meget, men lidt har vel også ret;0)

Kommentar
Fra : Kipper-tha-man

Dato : 28-11-04 22:31

Min køre på 95 Blyfri !;)