/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Kombineret Kabelmodem og wireless router~
Fra : margucl
Vist : 327 gange
20 point
Dato : 30-01-04 16:13

Hej
Jeg står og skal til at skifte fra TDC ADSL til Arrownet kabelTV/internet og skal derfor have anskaffet et kabelmodem. Der følger selvfølgelig et modem med fra Arrownet, når man tilmelder sig, men til en pris på 1000 kr. Hvis man så gerne vil have et trådløst netværk, skal man jo lægge prisen på WiFi routeren oven i (en router, da jeg har 2 pc'ere).

Spørgsmål:
1) Findes der et kombineret modem og trådløs router på markedet ?
2) Er Motorola's SBG1000 hvad jeg leder efter ? (http://broadband.motorola.com/consumers/products/sbg1000)
3) Har jeg behov for en RF splitter (Jeg vil jo også gerne se TV) eller følger den med Arrownet's pakke?
4) Kan man ikke selv købe et modem (de må da kunne fås til mindre en 1000kr) - hvis ja, hvor?
5) En router lader mig dele internetforbindelsen samt sende filer fra en PC til den anden, ikke?

Martin

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 06-02-04 22:07

den side du refererer til var flyttet http://broadband.motorola.com/consumers/products/sbg1000/default.asp?sSection=home_networking og ja det kan godt bruges... det er både modem og router... Arrownet må kunne besvare dit spørgsmål om RF splitteren ??

kabelmodems er oftest MEGET dyre.. oftest ligger prisen på 1500 og opefter så finder du et til under 1000,- så skriv det lige under tips, :)

og selvfølgelig skal det være en router og den fra motorola ser umiddelbart seriøs ud, og har i hvert fald de funktioner som jeg selv kræver af en sådan.