/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Bedrageri
Fra : grausen
Vist : 367 gange
100 point
Dato : 30-01-04 15:22

Hejsa
Hvis man ønsker at anmelde en person for bedrageri, skal beløbet så have en vis størrelse, før politiet tager sig af det?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-04 15:31

Prøv og ringe til politiet så vil de vejlede digMvh Sune

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-01-04 15:38

Da du jo ikke siger meget om hvem, hvad, hvorfor og hvornår er det ikke nemt at sige så meget om det - som Sunowich siger : ring og spørg - eller bedre endnu måske du på denne side kan få lidt mere at vide:
http://www.ret-raad.dk/neobuilder.200108020920_9445_3b68ff5409d52.html&view=questions&special=237fad4b5104dc9fe24f448d22fe86a3 der kan du spørge en advokat.

God weekend

Karina

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 30-01-04 15:59

Sagen er ganske kort den at jeg på qxl, har købt en vare og pengene er overført til sælger, men jeg har ikke hørt mere fra ham, trods jeg gentagne gange har mailet til ham og ringet, uden at få kontakt. Det drejer sig godt nok kun om ca 400 kr, men det er mere princippet i om han kan slippe godt fra at fuppe mig og evt andre, der har budt på nogle af de nye auktioner han har oprettet efter mit køb. De nye købere overfører jo sikkert også pengene i god tro...........

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-01-04 16:14

det må være politiet opgave kantakt også evt. din bank

Accepteret svar
Fra : PowerRanger

Modtaget 100 point
Dato : 30-01-04 17:25

Der er ikke nogen grænse for beløb, bedrageri er bedrageri. Spørgsmålet er så, om politiet vil tage din sag, det er jo ikke sikkert midlerne er til det. Mulighederne er gode, hvis vedkommende forsætter sit virke på qxl, så er det jo flere sager og penge end dine.
Ring til politiet og spørg. De kender svaret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-04 17:28

Evt. kontakt QLX de kan finde vedkommende. De kan være de har flere klager på vedkommende og så er politiet mere tilbøjelige til at tage sig af sagen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-04 17:31

Flere auktionsfirmaer er gået over til at modtage pengene som så først bliver udleveret når kunden har modtaget varerne.

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 31-01-04 09:57

Tak for svaret PowerRanger.