/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
hjælp??
Fra : john30
Vist : 254 gange
20 point
Dato : 30-01-04 12:20

hvad er popup, og hvordan slår man den fra

Kommentar
Fra : als

Dato : 30-01-04 12:29

Popups er reklamer for et eller andet som kommer blæst ind i hovedet på dig når du er på nettet eller lægger sig i proceslinien (så kaldes de pop-under). Popupfjerner her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#bayden

Men husk at du normalt ikke har brug for en popup-fjerner. Der er slet ikke så mange popups. Har du rigtig mange engelske så er din puter hijacked og så nytter det ikke at have en popup-fjerner for så skal du have årsagen fjernet. Men det er en anden historie. For du har vel ikke mange popups på engelsk? Og du kommer vel ikke ind på andre søgemaskiner end de søgemaskiner du selv ønsker? Gør du vel? Og din startside er heller ikke ændret. Er den vel??

Kommentar
Fra : Ringo_Gringo

Dato : 30-01-04 14:33

google har i øvrigt en smart funktion....
gå på http://www.google.com/options/ download google toolbar.... installer.... nu får du dit google op i dit explorer panel.... + den kan blocke popups!!
altså popups på hjemmesider.. ikke de der iriterende nogen der bare popper op af sig selv hele tiden.... dem skal du bruge et program til at fjerne... prøv evt. det Als foreslår!

Kommentar
Fra : livcm

Dato : 30-01-04 23:54

als skrev:

"Men husk at du normalt ikke har brug for en popup-fjerner. Der er slet ikke så mange popups. Har du rigtig mange engelske så er din puter hijacked og så nytter det ikke at have en popup-fjerner for så skal du have årsagen fjernet"

Hvilken årsag???

Det er vel afhængigt af hvilke sites man besøger. Er det en engelsk/amerikansk site, er sandsynligheden for at få en
engelsk popup nok temmelig stor. Er det en dansk........

I øvrigt er der efterhånden popups på mange sites, også mange af de anerkendte.
Jeg håber "als" havde ironien koblet til da han skrev sit indlæg, for ellers er der 300.000 "hijacked" pc'er i DK.

Hvis dit spørgsmål ikke var en joke..... Så er en popup; når en side åbner i et nyt vindue "af sig selv".

Anyways er "popuppopper" fra Bayden et godt værktøj til at stoppe det med.

MVH

L.

Kommentar
Fra : john30

Dato : 31-01-04 19:29

Mange tak for jers svar

Kommentar
Fra : giraffenshale

Dato : 04-02-04 02:05

vil varmt anbefale google toolbar som Ringo også anbefaler...
det er den bedste pop up fjerner jeg har prøvet længe. den tager det meste, kun meget lidt slipper i gennem, faktisk så lidt at man bør sætte et kryds i kalendren når en pop up dukker op på skærmen!