/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
fejlmeddelse i windows
Fra : qazz
Vist : 540 gange
20 point
Dato : 29-01-04 19:26

Er der noget jeg kan gøre ved denne fejl meddelse.
Der er sket en undtagelse OE ved 24x:FFOA96D7
tryk på knap og program lukker eller tryk ctrl+alt+del for at lukke windows
Den er helt gal når jeg vil prøve at spille spil, så det er jeg helt stoppet med. Ville gerne spille igen men fejlen er der stadig. har prøvet at installere windows igen hjælp ikke spec.

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 20 point
Dato : 29-01-04 21:50

Hejsa.. prøv lige at teste dine ram først.. det kan du gøre ved at hente et lille program fra http://memtest86.com/

Hvis dine ram ikke fejler noget som prøv at se om du har de nyeste drivere inde

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 29-01-04 23:18

Hvilket grafikkort har du? har du prøvet med en anden driver..? hvis du har et gforce så er detonator klart det bedste at bruge, den gir ca 15%mere ydelse
www.nvidia.com
mvh Brommi

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-04 00:44

Du skriver ikke hvilket Windows du anvender, men du kan se et eksempel på Win ME fejl her:
http://support.microsoft.com/common/canned.aspx?R=d&H=Windows%20Me%20Fatal%20Exception%200E%20Error%20Articles&LL=kbwinmesearch%20or%20kbwinme&Sz=kbfatalexerr0e&CDID=EN-US-KB&LCID=1033 (Kopier evt hele URL)
Du kan også selv søge på TechNet:
http://www.microsoft.com/technet/default.mspx men du skal være forsigtig med søgeordene der helst skal oversætes til engelsk f.eks >an exception at OE<

Det kan være fejl i RAM og det kan også være fejl på skærmkort da dette typisk skal arbejde ved spil. Hvis det er alle spil kan vi nok udelukke fejl der.
Hvis du f.eks indstallere Nvidia drivere skal du fjerne den gamle helt først for at undgå gamle fejl.

Held og lykke
Bjarne

Kommentar
Fra : qazz

Dato : 30-01-04 17:20

det er ikke alle spil, kun nyere af dato. Kørte det der memory test ser ud til at mine RAM er helt kaput. når vil prøve nye RAM

Godkendelse af svar
Fra : qazz

Dato : 30-01-04 17:21

Tak for svaret buch78.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 30-01-04 18:41

Hej igen.. fandt du frem til fejlen???

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 30-01-04 18:43

Undskyld jeg mente selvfølelig … hvilken fejl fik du i RAM Testen?