/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Adgangskode kræves pludseligt
Fra : syrena
Vist : 412 gange
120 point
Dato : 29-01-04 15:13

De sidste par dage har min computer ca. hvert minut krævet en adgangskode. Det har jeg aldrig været ude for tidligere.
Jeg kører XP, har trådløst netværk mellem 2 computere. Hvad mon har udløst denne fremmede aktivitet?
Syrena

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 29-01-04 15:28

Naboens trådløse netværk. Hvis der er et netværk inde ved naboen, som hedder det samme netværksnavn som dit (f.eks. HOME), og han har sat sikkerhed på sit net, så vil det give konflikter. Du skal navngive dit netværk (i Routeren) til noget unikt, og herefter sætte WEB-id kode på, så andre ikke kan logget på dit WLAN.

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 29-01-04 20:49

Jeg bor i et et-plans hus, og jeg tror ikke nogen af mine naboer har trådløst netværk, så kan problemet ikke være et andet?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 30-01-04 08:48

Du skal sørge for at din computer har godkendt netværket. Hvis din router har WEB-id slået til, skal du skrive koden for at komme på. Kig på din routers opsætning via en Internet Browser (f.eks. "http://192.168.0.1") og se om dette er sat på. Medmindre dine naboer bor mere en 50 meter væk, kan det godt være deres netværk. Prøv, som foreslået ovenfor, at navngive dit netværk (i routeren) til noget andet end standard. Hvis "alt kikser" kan du jo bare sætte din router tilbage til standard.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 04-03-04 00:24

Prøv at gå ind i din "Denne Computer" og se om du har fået "Mapped" nogle drev fra den anden computer!
Altså om du konstant prøver at få adgang til en delt mappe/fil på den anden computer...
Det kan være den anden computer er sat op til at kræve adgangskode...

Bare en mulighed...

Mvh. Cooper