/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Outlook Express
Fra : eigilm
Vist : 337 gange
100 point
Dato : 29-01-04 13:04

Jeg har netop slettet og genistalleret Windows ME fordi den kørte dårlig bl.a 'frøs' programmet ofte når man slukkede. Efter genistallering Win-opdatering og installation af de mest brugte programmer kørte komputeren flot. Det gjorde den også efter jeg hentede Explorer 6, men af en eller anden grund var Outlooh Express blevet på engelsk. Da jeg hentede den danske version gik det galt. Komputeren frøs, kørte langsom og gjorde andre sære ting, næsten som før. Mit spørgsmål er: Har nogen erfaring for, at Outlook Exspress (6) danske version kører dårlig sammen med Windows ME og gerne om nogen ved hvad der i så fald kan gøres ved problemet. eigilm.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 29-01-04 13:37

De to versioner DA/EN af Outlook burde ikke opføre sig forskeligt. Det er kun nogle "sprogfiler" der er til forskel. Jeg tror mere du skal lede efter et andet styresystem. Windows Me er noget Microsoft ikke gerne indrømmer de har lavet. Brug evt. Windows 98, som er mere stabilt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-01-04 19:21

Hvor har du fra at windows ME ikke er noget Microsoft gerne indrømmer de har lavet wilsonweb? Kom lige med noget dokumentation istedet for bare at lukke noget ud! Personligt har jeg aldrig haft problemer i de 3 år jeg har kørt med winME!
Og til spørgeren! Alle windows udgaver har problemer med sprogfiler! Tror problemet ligger i at du har hentet en engelsk version af IE6 som jo indeholder outlook express!

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 29-01-04 19:39

Til tedd
Det er almindeligt kendt i den professionelle IT-brance (...hvor jeg arbejder), at Windows Me gav/giver mange problemmer. Mærkevare leverandørene nægtede at fremstille maskiner med Windows Me. Nogle af dem der gjorde det (bl.a. Tohiba), havde store problemmer. Windows Me blev hurtigt "dømt" til at være en "hovsa" løsning. Windows Me vil altid være en halvejsløsning imellem Windows 98 og Windows 2K/XP. Desuden skrev jeg ikke at den ikke virkede, men bare at den ikke er god.

Kommentar
Fra : eigilm

Dato : 29-01-04 20:51

Windows er bestemt ikke fejlfri, men jeg har arbejdet med den og er efterhånden ved, at ken dens svagheder...det er gerne et bestemt program der er skyld i vanskelighederne...det er bare et spørgsmål om hvilken. I dette til har jeg stærk mistanke til Outlook Express...jeg kan dog nok 'køre baglæns' med systemgedannelsen...men jeg hører gerne flere forslag.

Kommentar
Fra : eigilm

Dato : 29-01-04 20:51

Windows er bestemt ikke fejlfri, men jeg har arbejdet med den og er efterhånden ved, at ken dens svagheder...det er gerne et bestemt program der er skyld i vanskelighederne...det er bare et spørgsmål om hvilken. I dette til har jeg stærk mistanke til Outlook Express...jeg kan dog nok 'køre baglæns' med systemgedannelsen...men jeg hører gerne flere forslag.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-01-04 21:05

Jeg mangler stadigvæk dokumentation hvor du har det fra at microsoft siger det du påstår de siger! Vi er jo alle herinde ude på at hjælpe folk der spørger! Og ja den professionelle IT branche!!! Prøv at ringe til Compaq support hvis du har et problem, så siger de jo bare at du skal sætte din resque disk ind i dit cd drev! Dette forum er jo netop opstået fordi "Den professionelle IT branche" ikke kan hjælpe folk! Og med rimelig stor succes vil jeg tilmed sige.
Og for at sige det endnu engang, så har jeg aldrig haft større problemer med winME end jeg kunne løse selv uden bidrag fra "Den professionelle IT branche" Det er de forbistrede forkerte sprogfiler, der er årsagen til spørgerens situation og ikke at det er WinME han/hun kører!

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 30-01-04 10:12

Til tedd
Hvad er din baggrund for dine udsagn? Dig selv som bruger eller alle dem du hjælper? Er det de 8-10 timer dagligt du arbejder med IT?

Til eigilm
Du er nok nødt til at køre lidt "roll back" og så igen prøve med WindowsUpdate. Alle styresystemmer (Windows, Linux, Mac m.m.) har det med at snuble på grund af nogle programmer man installerer, som ikke overholder den standard der er sat for styresystemmet. Som programmør kan man ofte opleve at man ikke får sit projekt til at virke, fordi man har "overskredet" standard. Noget der virker på Windows 98, virker måske ikke på Windows 95.
Mit forslag er at installere en "ren" Windows Me - køre alt fra WindowsUpdate - og herefter lægge resten af dit software ind.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-04 21:39

Kom nu bare med den dokumentation! Eller indrøm du bare kom med dine egne fordomme!

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 02-02-04 20:15

Ligesom wilsonweb arbejder jeg også indenfor IT, jeg synes selv jeg har et stort kendskab
(har været med fra dos og windows 3.1), jeg vil give ham ret i hans udsagn,

Jeg kender ikke ret mange som har kørt med ME ret længe, før de har skiftet den ud (jeg har ikke påvirket dem)
nogle er heldige, andre er ikke. Jeg vil foreslå at installere win98 eller win2000/XP, hvis maskinen kan trække det.

Kommentar
Fra : eigilm

Dato : 03-02-04 00:00

Efter 3 års kamp med ME har jeg besluttet at anskaffe Windows XP Professional og håber det bliver bedre...der har dog også været mange lykkelige dage med ME.
Tusindtak for hjælp,men hvordan afslutter jeg spørgsmålet her ?

Kommentar
Fra : eigilm

Dato : 03-02-04 00:00

Efter 3 års kamp med ME har jeg besluttet at anskaffe Windows XP Professional og håber det bliver bedre...der har dog også været mange lykkelige dage med ME.
Tusindtak for hjælp,men hvordan afslutter jeg spørgsmålet her ?

Kommentar
Fra : eigilm

Dato : 03-02-04 00:00

Efter 3 års kamp med ME har jeg besluttet at anskaffe Windows XP Professional og håber det bliver bedre...der har dog også været mange lykkelige dage med ME.
Tusindtak for hjælp,men hvordan afslutter jeg spørgsmålet her ?

Accepteret svar
Fra : wilsonweb

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-04 10:15

Husk at lukke spørgsmålet ved at klikke på det svar du "Accepterer"

Godkendelse af svar
Fra : eigilm

Dato : 03-02-04 21:30

Tak for svaret wilsonweb.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 04-02-04 08:21

Tak for point og god fornøjelse med dit nye styresystem! )