/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
opladning af elu-batteri uden oplader.
Fra : casper0606
Vist : 500 gange
50 point
Dato : 28-01-04 10:31

Jeg har en Elu akku-maskine (12 v 2,0 ah), men min lader er bortkommet. En ny lader koster 600 til 700 kr, så det kan ikke betale sig at købe en ny. Er der nogen der har en brugt lader til overs ?......

Jeg har tjekket i harald-nyborg, der har de en auto-lader til 100 kr, kan man mon bruge den til opladning af batteriet. Eller er der en eller anden smart metode til at få batteriet opladt uden oplader.....

Håber at der er nofen der kan hjælpe mig....

Casper.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 28-01-04 10:39

ja det er der nemlig solceller
men prisen er jo dyre end de sølle 100 kr
og hvis jeg f.eks skal sende dig en oplader hvem skal så betale fragten alstå sølle 100 kr

men du kan da gå ned i en genbrugs forretning

eller du kan tage power fra din pcér og oplade med den

dvs... ja du kan godt lade op med den til 100 kr

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-01-04 10:40

Hvad type er accu'en??? Der kan sikkert findes en anden billig lader, men det er lidt vigtigt, at vide hvilken type den skal være til, for at få et godt resultat.

MVH

Kommentar
Fra : technet

Dato : 28-01-04 10:43
Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 28-01-04 10:57

Det er en elu maskine, batteriet er på 12 volt og 2,0 ah....... på siden af den står der BSA 52, 1-13mm, type 3, 12v, 0-460/0-1400/min.......

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 28-01-04 11:00

og til technet det er den lader jeg tænkte på...

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 28-01-04 11:11

til technet: Jeg ville da gerne betale portoen du kan jo ringe til mig så jeg kunne overføre pengene, Hvis du altså har en lader der passer, jeg glemte at skrive, at på bateriet står der EZWA 60, det må jo være et vare nr.... Jeg glemte også at skrive, at jeg har den del af laderen man sætter i stikkontakten, men mangler den del man sætter batteriet ned i.... 2714 6116

Kommentar
Fra : technet

Dato : 28-01-04 11:43

vil det sige at du har den del der er 12 volt på ??
men mangler selve huset ?

hvis ja så kan du jo selv lave et hus af f.eks acryl ; plast ; eller sætte et par klemmer på ; osv...

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 28-01-04 11:52

Er det ikke lidt nemmere sagt end gjort....... Hvad er f. eks + og minus på batteriet..... og man kan vel også meget nemt komme til at overlade og kortslutte..... Jeg syntes altså at det lyder sådan lige til....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-01-04 19:04

ELU hedder i dag Dewalt over hele verden

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-07-04 06:26

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH