/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Su og lån
Fra : ladydivas
Vist : 382 gange
20 point
Dato : 26-01-04 22:40

Jeg er en sølle SU modtager, der står og skal flytte i lejlighed, dvs. jeg skal bruge et indskud ca.15000, afventer svar fra banken, har et lille lån i forvejen ikke over 20000, men spekulere alligevel på hvad jeg skal gøre hvis banken ikke vil være behjælpelige!
Hvad kan være mit aletenativ og er der et?
Hav en forsat god aften

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-01-04 22:43

Hej ladydivas

Du kan søge din kommune om et kommunegaranteret indskudslån. Det kan du få, hvis du i forevejen ikke har et sådan og lejligheden ikke er hos privat ejer ......det er rentefrit i 5 år.

// Toupie

Kommentar
Fra : ladydivas

Dato : 26-01-04 22:47

Tak Toupie,
men desværre er det hos privat ejer..lyder måske hel dum nu..MEN! er klar over at det er hos min kommune at jeg skal ansøge til, hvis det nu var, men hvilken afd.?

Kommentar
Fra : ladydivas

Dato : 26-01-04 22:56

Fandt ud af hvor jeg kan rekviere et ansøgninsskema, men jeg vil nu gerne have lidt flere råd, hvis I kan være behjælpelige derude...da det vidst bliver et sats at sende en ansøgning til kommunen!
Tak for jeres hjælp og tid

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-01-04 22:58

Hej igen ladydivas

Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar og jeg kan desværre ikke svare dig på det, men hvis du ringer til din kommune og fortæller hvad det drejer sig om, er jeg sikker på de fortæller dig hvilken afdeling det er, og stiller dig om. Håber det hjalp dig lidt på vej

Selvom det er privat, syntes jeg da du skulle prøve alligevel, det skader jo ikke.

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-01-04 23:00

Jeg har desværre ikke flere forslag, men forhåbentlig er der andre der har

Held og lykke
// Toupie

Kommentar
Fra : KalleP

Dato : 27-01-04 11:10

Som gl. bankmand lige lidt opmuntring Mener ikke det burde være noget problem med et nyt banklån oveni dit
nuværende. Med udsigten til at din indtægt stiger betydeligt efter endt uddannelse, er jeg sikker på din bank siger
ok for det! Alternativt, kan du jo prøve en anden bank... der er forskel på banker!!

MV/ Kalle

Kommentar
Fra : tkrage

Dato : 27-01-04 12:17

Ta lånet i banken, og optag SU lån, regner ikke med du har det i forvejen. Brug SU lånet til at nebringe indskudslånet og dit eget lån, vil lette din økonomi, og SU lån er det billigste du kan ha.

Kommentar
Fra : ladydivas

Dato : 27-01-04 15:37

Tak til alle jer der har været så søde at give mig gode råd, men banken har netop givet grønt lys ( ellers havde jeg pusset dig på dem, Kalle :0) ) så mine bekymringer er overstået, måske støder vi på hinanden en anden gang, men tak for nu!

Hilsner fra en glad sølle SU-modtager

Kommentar
Fra : ladydivas

Dato : 27-01-04 17:56

Hej igen..
Hvordan lukker jeg mit spørgsmål ned?..Er grøn på denne side!
ladydivas

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 08-09-04 11:11

Du skal bare godkende et af svarene