/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
HJælp til at bekæmpe min kærestes jalous~
Fra : Bibimaria
Vist : 1314 gange
200 point
Dato : 26-01-04 21:45

Jeg vil høre om der er nogen der kan anbefale hvordan man bedst hjælper sin kæreste med at bekæmpe hans jalousi.
Han er bevidst om det og kæmper for at fjerne den. Han er bange for at miste mig men ved også at hans angst alene kan rissikere at skubbe mig væk. Det vil jeg dog ikke acceptere.
Er parterapi måske en løsning eller anden slags terapi. i så fald hvor går man hen hvor finder man en god terapeut Vi bor i københavns kommune og er ca 30 år.
eller skal der bare tid til.
hilsen kæresten som vil gøre alt.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-01-04 21:49

Tid vil næppe hjælpe derimod kan terapi være en løsning, MEN det er ikke sikkert parterapi er den eneste vej.

En af de absolut største kapaciteter på området er Lotte la Cour, og hun holder til på Christianshavn, hun er bl.a. kendt for sin brevkasse i Tidens Kvinder, men er desuden en af de absolut dygigste terapeuter i DK.

Hun har en hjemmeside:
http://www.coach.lacour.com/

Kommentar
Fra : Bibimaria

Dato : 26-01-04 22:04

hej better_performance
tak for dit svar, jeg var inde og se på siden, men jeg synes den virker meget mere henvendt til firmaer, der skal have leder eller medarbejder kurser, men jeg vil ringe i morgen og spørge om der også ydes personlig terapi

Accepteret svar
Fra : gisele

Modtaget 210 point
Dato : 26-01-04 22:11

Hej Bibimaria

Tid er ikke løsningen. Selverkendelse er løsningen, sammen med værktøjer igennem personligudvikling...

Jeg ved at Joan er kendt sexolog og god til at tale med par om problemer som feks. jalousi...

www.parterapi.info
www.neteelsgaard.dk
www.joanfolkmann.dk
www.living-senses.dk/parterapi
www.sitecenter.dk/psykoterapien-eriksgade/parterapi

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-01-04 22:13

Undskyld... Joan er ikke uddannet sexolog.. Tænkte på en anden Joan..

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-01-04 22:17
Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-01-04 22:23
Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-01-04 22:43

Bibimaria...

Du har ret i at hendes hjemmeside som sådan mest henvender sig til firmaer, men hvis du kigger under rådgivning ka ndu se at hun også yder terapi til private, jeg har dels arbejdet sammen med hende i en årrække, og dels har jeg venner der har benyttet hende, hun er eminent, hun er iøvrigt såvel sexolog som psykoterapeut

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-04 01:04

Nu skriver du kun om Hans problemer du må da også have en andel i det freks spiller du op til andre / viser du at du (formentlig ) elsker ham ( mænd har også brug for bekræftelser) / Du skriver også det kan skubbe dig væk, men at det vil du ikke accepterer,men det irriterer dig jo og egentlig er jalosi jo en bekræftelse fra hans side af dig .Er du selv jaloux nogle gange ? Efter min mening læger tiden ikke problemerne. men det kan hjælpe at få snakket ordentligt ud om det eller skrive det på papir da det der står ikke så let kan bortforklares og så give hinanden nogle friheder som man nemt mister i et fast forhold hvis man ikke passer på dem *SS* Jeg er ikke en af dem der ville gå i terapi . håber du kan bruge dette til noget Mvh Sune

Kommentar
Fra : Bibimaria

Dato : 27-01-04 16:31

til sunowich

jeg er ikke selv jaloux og har et meget afslappet forhold til at snakke med ex kærester og andet ( både mine og hans ), da jeg ikke længere har følelser indblandet. dem har jeg dog elimineret i min vennekreds da han ikke kunne håndtere det og så må man jo prioritere. men han har det skidt med alt hvad der har med min fortid at gøre fordi det ikke er ham og jeg er nu den jeg er på baggrund af min fortid. ( har været meget festglad, men nu har jeg ham ) jeg flirter ikke og har smidt alle billeder ud af de kærester der har været i mit liv.( og andet inventar ) jeg skal på skole i århus i 10 uger og det kan han næsten ikke klare, da han er bange for at jeg vil blive træt af hans problemer og når jeg så er derovre være sammen med en anden. han er bange for at miste mig. jeg har brugt de sidste 4 måneder kun på ham og har ladet venner og alt andet gå lidt på hold da han har haft brug for mig og min bekræftelse. jeg ved bare ikke hvordan jeg hjælper ham bedst muligt da jeg også bliver såret over at han ikke viser mig tillid og stoler på mig. jeg prøver at være tolmodig da han siger at det vil forsvinde, jeg er nu lidt i tvivl men håber og kæmper. men det hjælper mig at høre andres meninger om emnet da jeg aldrig selv har haft det problem.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-04 22:38

Ja du må sku undskylde at jeg siger dette Men det holder sku ikke i længden Som du beskriver det er det jo en sygdom hos ham som jeg tvivler på at han (Som han siger )kommer over og du kan jo ikke slette din fortid og venner Jeg har da også været jaloux i min tid men det har da kun været når det var begrundet og det er da en fæl føelse (ejerfornemmelse) og ud fra det du forklarer syns jeg at du bare må afsted til den skole så må det bære eller briste Der skal jo også være plads til dig selv i dit liv Mvh Sune

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 05-02-04 14:30

Hej Bibimaria

Har du fundet en løsning på jeres problem?!

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-04 14:46

Hvoffor stiller man spørgsmål som man egentlig ikke gider at melde tilbage på eller Lukke ?? mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : Bibimaria

Dato : 17-02-04 15:26

Tak for svaret gisele.
undskyld at der er gået så langtid men jeg har ikke kunnet komme på nettet før nu.
har noteret linksene og håber på det bedste, men det går fremad meget fremad. måske bliver de ikke aktuelle

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 18-02-04 00:17

Selv tak.. Håber du kan bruge en af dem, hvis det bliver aktuelt.. Det lyder da rigtig godt, at det går sådan at I muligvis ikke får brug for professionel hjælp... Men det er alligevel altid godt med nogle værktøjer, for det kan jo opstå igen og så er man forberedt, inden det fører ud i en ny krise i jeres forhold.

Held og lykke!!!