/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netkort
Fra : maxikurt
Vist : 353 gange
100 point
Dato : 26-01-04 21:01

er der en der kan fortælle mig fordelen ved at skifte mine nuværende netværkskort og swits ud. Jeg kører med 4 maskiner med 10/100mbps kort og en swits der kører 10/100mbps.
jeg tænker på at skifte kort og swits ud med 1000mbps min adsl forbindelse er på 1024 og stiger til 2048.

m.v.h.
Maxikurt

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-01-04 21:07

hej maxikurt

Det skulle da lige være en højre hastighed.

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-01-04 21:31

Ja - højere hastighed internt (LAN) men til internettet kører du 2mbps, og der giver det ikke noget.
Emesen.

Kommentar
Fra : JesperSobol

Dato : 26-01-04 21:35

Nu fortæller du desværre ikke noget om hvilken type trafik du kører internt på dit LAN, men hvis der er tale om mange store, og samtidige filoverførsler ville jeg mene du have meget at hente ved sådan en opgradering. Men typisk er det jo trafik ind og ud af en eller flere servere, som trækker tænder ud - derfor kører man også typisk 1000mbps til servere og 100mbps til desktops - ren Gigabit infrastruktur ville efter min mening kun give mening hvis dit interne LAN trafikmønster afspejler dette behov.

Anyway, just my 2 cent.

Mvh
Jesper Sobol

Kommentar
Fra : JesperSobol

Dato : 26-01-04 21:37

Der er ikke noget at hente i forhold til din internetforbindelse på 2mbps.

Mvh
Jesper Sobol

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 01-02-04 22:29

Det vil ikke være særligt økonomisk at skifte udstyr, det er p.... dyrt og sikkert ikke nødvendigt
Iøvrigt skal du sikkert også skifte kabler.

Husk lige at de 2048 er målt i kb/s, ikke i Mb/s, så forholdet hedder 2/100 !!!

De 100 Mb/s rækker som regel langt, det svarer til en overførsel på 12 Mbyte/s (teoretisk), så med mindre du har
store filer eller er damp-barn og er meget utålmodig, vil det blive for dyrt.